فروش 27 میلیارد ریال از محصولات صنایع دستی هنرمندان ایران در مازندران
يکشنبه 11 فروردين 1398 - 17:46:47
ایران مراسم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در نوروز، گفت: 27 میلیارد ریال از محصولات صنایع دستی هنرمندان ایران در مازندران فروخته شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، سیف الله فرزانه عنوان کرد: سیل نوروز سال‌جاری درحال تحت الشعاع قرار دادن سفر و گردشگری بود که با همت نوروزبانان استان و اصحاب رسانه این مشکل مهار شد و برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر بخوبی درحال انجام است.
وی افزود: 90 درصد برنامه نمایشگاه‌ها در سطح استان برگزار شد که تاکنون دو میلیارد و 700 میلیون تومان فروش صنایع دستی ایام نوروز در استان صورت گرفته است.
فرزانه گفت: از 28 اسفند تا نهم فروردین بالغ بر 10 میلیون و 826 هزار نفر شب اقامت در مازندران صورت گرفته که بازدید از اماکن تاریخی فرهنگی آمار هشت میلیون و 116 هزار نفر ثبت شد.
مدیرکل گردشگری مازندران گفت: 4632 مورد بازدید نظارتی و 138 مورد تذکر و اخطار به اماکن صورت گرفت که 41 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.
افزایش کیفیت سفر در رامسر
محمد آزاد، فرماندار رامسر نیز با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و نوروزگاه‌های متعدد با اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرستان سبب توقف مسافر شده است، گفت: افزایش خانه‌های بوم گردی و طرح‌های گردشگری از جمله رامسر گردی کیفیت سفر را افزایش داده است.
وی افزود: بازدید بیش از 91 هزار نفر از سایت موزه ای رامسر و 77 هزار نفر از آبگرم‌های معدنی آماری است که درسطح استان رتبه اول را دارد.
آزاد از اقامت بیش از یک میلیون نفر شب اقامت تاکنون در شهرستان رامسر خبر داد و با بیان اینکه 433 مورد بازرسی و 30 مورد شکایت ثبت شده است، گفت: شرایط وشور با توجه به بحران سیل نوروز باعث اثرگذاری در مسافرت‌ها شد اما از آنجایی که رامسر محل اسکان و مقصد سفر است شاهد حضور مسافران زیادی بودیم.
جواد اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد نیز با بیان اینکه در بحث پاکسازی شهرستان از زباله و سوخت هیچ مشکلی نداشتیم، گفت: تاکنون 453 هزار نفر آمار ثبت شده است این درحالی است که آمار ویلاداران در این گزارش ثبت نشده است.
وی افزود: جشنواره اسبچین، بازارچه‌های صنایع دستی و اجرای جشنواره‌ها شامل اجراهای زنده موسیقی از جمله اقدامات فرهنگی در شهرستان عباس آباد است.
اصلانی گفت: در ایام نوروز تاکنون 30 مورد تصادف که 6 مورد آن جرحی بود ثبت شده است که خوشبختانه هیچ فوتی تاکنون نداشتیم.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5288/فروش-27-میلیارد-ریال-از-محصولات-صنایع-دستی-هنرمندان-ایران-در-مازندران
بستن   چاپ