وزیر راه و شهرسازی
پایانه‌های بار دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود
پنجشنبه 20 دي 1397 - 19:25:58
فارس
ایران مراسم نیوز:وزیر راه و شهرسازی گفت: پایانه‌های بار دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود و دولت نقش تصدی‌گری در پایانه‌های بار از این پس نخواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، در این مراسم محمد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: دولت نباید تصدی‌گری داشته باشد و هموارسازی مسیر و تکمیل‌گری در حوزه حمل و نقل بار را باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه دولت باید شرایط اقتصادی رقابتی برای کشور فراهم آورد، گفت: قوانین ما در برخی مواقع تسهیل کننده نبوده و سخت بوده است اما با ابلاغ سیاست‌هایی نظیر قانون رفع موانع تولید یا بهبود فضای کسب و کار و یا گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی شرایط مناسبی فراهم شده است و اگر مسئولان به این قوانین اشراف داشته باشند از ظرفیت آن حداکثر استفاده را خواهند داشت.
اسلامی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد کارآمد داشته باشیم، گفت:‌در وزارت راه و شهرسازی هیچ نقشی ایفا نمی‌کنیم مگر آنکه از جنس تسهیل‌گری باشد.
وی ادامه داد:‌در طرح جامع حمل و نقل نظام لجستیک نیز مورد توجه است که با حمل و نقل ترکیبی و استفاده از حداکثر ظرفیت ترانزیت سهم خود را در اقتصاد ایفا کند.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: باید بخش خصوصی با پشتیبانی دولت فعال شود و امیدواریم هر چه سریع‌تر شرکت‌های حمل و نقل در فاز یک شهرک حمل و نقل بار استان تهران مستقر شوند.
اسلامی تاکید کرد: هر چه شهرک‌های حمل و نقل بار و لجستیک بیشتر شود بهره‌وری حمل و نقل کالا ارتقاء می‌یابد.

وی ادامه داد: شهرک حمل و نقل در جوار منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افتتاح شده است. در آنجا منطقه آزاد تجاری هم داریم. ریل و خط آهن هم در کنار این دو منطقه است و بدین ترتیب در قالب حمل و نقل ترکیبی قطار، هواپیما و جاده با هم فعال می‌شوند.
اسلامی با بیان اینکه شهرک حمل و نقل جایگاه مناسبی در مدیریت ناوگان بار دارد، گفت: تاکنون چنین وضعیتی در استان تهران نداشتیم این ایده از 28 سال پیش شروع شد و امروز فاز یک آن آماده شده است که البته هنوز کارهای زیادی دارد.
وی تاکید کرد:‌ در نظام جامع حمل و نقل پارک‌های لجستیک هم طراحی شده که البته پارک لجستیک در پایانه‌های بار دو موضوع مجزا است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/478/پایانه‌های-بار-دولتی-به-بخش-خصوصی-واگذار-می‌شود
بستن   چاپ