«زن»، «آب»، «اسب» مضمون گالری‌گردی زمستانه
پنجشنبه 20 دي 1397 - 13:59:57
ایران مراسم نیوز: «زن»، «آب»، «اسب» دست‌مایه خلق آثار هنری برخی از نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی شده است که عصر جمعه 21 دی ماه در گالری‌های تهران افتتاح می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی ایران مراسم نیوز، گالری‌ها و مرکزهای هنری تهران میزبان نمایشگاه‌های متعددی برای اهل فرهنگ و هنر هستند.
«دم» در گالری نگاه
«دم» عنوان نمایشگاهی است که جمعه 21 دی ماه ساعت 16 در گالری نگاه افتتاح می‌شود و تا 10 بهمن ادامه دارد.
نازلی عباسی کیوریتور نمایشگاه بیان کرده است: «زن از دیرباز تاکنون، الهام‌بخش هنرمندان بوده و به طرق مختلف در آثار آنان مورد بازنمایی قرار گرفته است. اندکی پس از رواج عکاسی، زن در برابر دوربین قرار گرفت و نخستین پرتره زنانه ثبت شد. عکاسی به نمایش زیبایی‌های زنانه اکتفا نکرد بلکه دوربین عکاسی، زشتی‌ها، رنج‌ها و مصائب دنیای زنان را به تصویر کشید. در این مسیر مستنداتی از زندگی زنان به اسناد تصویری تاریخ اضافه شد که بسیاری از آنها توسط خود زنان به ثبت رسیده است.»
گالری نگاه در خیابان مطهری،خیابان جم، خیابان غفاری، پلاک 46 واقع شده است.
«رد پای اسب در هنرهای صناعی ایران»
یک پژوهشگر، مجموعه‌ای از هنرهای صناعی با نقش اسب از شهرهای مختلف ایران جمع‌آوری کرده که این نمایش به مدت یک هفته و با عنوان «رد پای اسب در هنرهای صناعی ایران» به نمایش درمی‌آید.
علاقه‌مندان برای بازدید از این مجموعه می‌توانند همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به خیابان ولی عصر، ابتدای خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان، پلاک 17 واحد یک مراجعه کنند.
«آه» در گالری قاف
نمایشگاه گروهی نقاشی با موضوع راهکارهای رفع مشکل کمبود آب و عنوان «آه» جمعه 21 دی‌ماه در گالری قاف برگزار می‌شود و تا 27 دی ماه ادامه دارد.
گالری قاف به نشانی خیابان پاسداران، کوچه نگارستان هفتم (بهرام جعفر)، پلاک 55 است./2


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/462/«زن»،-«آب»،-«اسب»-مضمون-گالری‌گردی-زمستانه
بستن   چاپ