رئیس دانشگاه فردوسی مطرح کرد:
اهمیت استراتژیک برقراری ارتباطات علمی با هند
چهارشنبه 19 دي 1397 - 12:01:51
ایسنا

ایران مراسم نیوز: رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مهم‌ترین پل ارتباطی ملت‌ها، ارتباطات علمی است و کشور هند در شرایط فعلی تاریخی یا سیاسی دنیا برای ایران کشور بسیار مهم و استراتژیک محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، محمد کافی در دومین نشست کارگروه ملی همکاری‌های علمی ایران و هند که در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، بیان کرد: مهم‌ترین پل ارتباطی ملت‌ها، ارتباطات علمی است و کشور هند در شرایط فعلی تاریخی یا سیاسی دنیا برای ایران کشور بسیار مهم و استراتژیک محسوب می‌شود؛ چراکه در فرازهای سخت تاریخی همیشه در کنار ایران بود و متقابلا ایران هم در کنار هند حضور داشت

وی افزود:  ما در دهه‌های گذشته دانشجو به کشور هند اعزام می‌کردیم و در حوزه‌های دیگر فعال نبودیم ولی در حال حاضر در جایگاهی قرار داریم که می‌توانیم رو در رو بنشینیم و در کنار دانشمندان هندی به صحبت بپردازیم و افتخار کنیم که اگر آن‌ها در سیستمی به موفقیت‌هایی دست یافتند، ما هم عنوان کنیم که کارهای مهمی در این زمینه انجام دادیم.

وی افزود: بدون تردید باید گفت که هر دو ملت تلاش دارند فرزندان خود را به غرب بفرستند و با غرب ارتباط علمی داشته باشند. ما اگر تعدادی دانشجو را به خارج از ایران می‌فرستیم بخش عمده از آن‌ها را به هند منتقل می‌کنیم و حدود 4000 هزار دانشجوی ایرانی در کشور هند تحصیل می‌کنند و این ظرفیت خوبی است و ما می‌توانیم از این امتیاز در جهت تقویت علمی و فناوری بهره لازم را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فردوسی در خصوص ارزیابی خود از هند، گفت:  ما کارگروه همکاری‌های کلی ایران و هند هستیم و برای انجام فعالیت‌های علمی مشترک  باید با دولت هند متحد بوده و تعامل داشته باشیم؛ برای رسیدن به این هدف باید از مسیر همکاری‌های دانشگاهی استفاده کنیم ‌که در این زمینه ظرفیت ما بالا است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/431/اهمیت-استراتژیک-برقراری-ارتباطات-علمی-با-هند
بستن   چاپ