اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان رتبه دوم را از آن خود کرد.
مدرسه ایرانی معماری ایرانی
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 13:15:35
ایران مراسم نیوز: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان از کسب رتبه دوم این اداره کل در بخش طراحی در همایش بین‌المللی مدرسه ایرانی_معماری ایرانی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، غلامرضا رجایی با اعلام اینکه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان موفق شده در همایش بین‌المللی مدرسه ایرانی-معماری ایرانی در بخش طراحی رتبه دوم را به خود اختصاص دهد، گفت: رویکرد و هدف این همایش در داوری و ارزیابی طراحی‌های فضاهای آموزشی با توجه به اسناد و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده است.
وی افزود: طرح‌های زیادی از کل کشور و طرح‌های بین‌المللی در این همایش ارایه شده بود اما اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان توانست با ارائه طراحی متناسب با اقلیم و مدیریت سند تحول بنیادین و طرحی که قابلیت انعطاف‌پذیری  دارد، رتبه دوم این همایش بین‌المللی را از آن خود کند.
رجایی دیگر فاکتورهای دخیل در انتخاب این طرح را پیوستگی با بافت شهری و ارتباط با مسجد تاریخی، قابلیت به اشتراک‌گذاری فضاهای ورزشی مدرسه، رعایت سلسله مراتب کالبدی برای دسترسی آسان به فضاهای مدرسه، تنوع بخشی به فضاهای آموزشی با بکارگیری از فرم ساده و جلوگیری از اغتشاش بصری و اختصاص فضاهای باز و نیمه مطلوب و استاندارد برای مدرسه عنوان کرد.
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان این موفقیت را حاصل تلاش و همدلی مجموعه کاری خود دانست و بیان کرد: « عقیل زمانی» نیروی حوزه معاونت فنی این اداره کل با همکاری مجموعه مهندسان و طراحان معاونت فنی به سرپرستی و مدیریت مهندس «هدایتی» معاون فنی این افتخار را برای استان کرمان رقم زدند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/4013/مدرسه-ایرانی-معماری-ایرانی
بستن   چاپ