ساخت 29 مدرسه در مناطق عشایری
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 12:37:03
ایران مراسم نیوز: مدیر کل امور عشایری استان اردبیل از احداث 29 مدرسه در مناطق عشایری استان اردبیل در طول چهار دهه گذشته خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، معرفت آذری با اشاره به اهم عملکرد ادالرع کل امور عشایری استان اردبیل در 40 سال اخیر بیان کرد: احداث ایستگاه پمپاژ مجتمع آبرسانی به قشلاقات آج‌ائشمه، دشت فتحعلی به همراه احداث تصفیه‌خانه مدرن در این مناطق به ظرفیت 400 لیتر در ثانیه انجام شده به طوری که احداث ایستگاه پمپاژ ثانویه دشت فتحعلی نیز به میزان 3 هزار لیتر در ثانیه به انجام رسیده است.
وی در مورد احداث خط انتقال و شبکه آب آشامیدنی به قشلاقات مناطق عشایری گفت: این عملیات به طول 295 کیلومتر انجام شده و در کنار آن آبرسانی به ییلاقات مناطق عشایری نیز به طول 262 کیلومتر به انجام رسیده است.
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: به برکت انقلاب اسلامی در این 40 سال بهسازی و بازگشایی و احداث راه‌های عشایری به طول 16 هزار و 620 کیلومتر انجام شده است.
آذری در مورد اجرای ابنیه فنی به تعداد 205 مورد بیان کرد: خرید و توزیع پنل خورشیدی در مناطق عشایری به تعداد 424 دستگاه انجام شده است.
وی ادامه داد: در این چهار دهه پرداخت تسهیلات بانکی به عشایر در زمینه‌هایی از قبیل کشاورزی و خشکسالی به میزان 591 هزار و 572 میلیون ریال انجام شده است.
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با اشاره به پروژه‌های آبرسانی سیار افزود: آبرسانی سیار در مناطق عشایری به ظرفیت یک هزار و 607 مترمکعب انجام شده و ما در این چهار دهه نسبت به خرید 26 دستگاه تانکر آبرسانی سیار در مناطق عشایری اقدام کردیم.
آذری در مورد احداث کانال آبیاری و زهکشی گفت: در مناطق عشایری و به طول یک هزار و 506 کیلومتر احداث کانال آبیاری و زهکشی را شاهد بودیم.
او گفت: در مناطق عشایری یک هزار و 16 مورد احداث آبشخور دام و بهسازی چشمه انجام شده تا عشایر در تامین آب دام خود با مشکلی روبرو نشوند.
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل احداث 29 باب مدرسه را در مناطق عشایری، احداث 7 جایگاه توزیع گاز مایع و ایجاد 7 صندوق خرد زنان عشایری را از دیگر اقدامات این اداره کل بیان کرد.
آذری از تشکیل کلاس‌های آموزشی و تربیتی مددکار عشایری و جایگزینی سوخت فسیلی به میزان 81 هزار و 631 نفر روز خبر داد و بیان کرد: در این 40 سال اداره کل امور عشایری استان اردبیل نسبت به برگزاری 10 جشنواره ملی کوچ عشایر با مشارکت سایر دستگاه‌ها اقدام کرده است.
وی از احداث انبار چندمنظوره به تعداد 12 مورد و توزیع 200 هزار تن نهاده‌های دامی و 184 هزار تن آرد در بین جامعه عشایری خبر داد و گفت: 648 باب احداث آغل‌های بهاشتی در این مدت انجام شده است.
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل اعتبار هزینه شده را در این 40 سال در جامعه عشایری استان اردبیل یک میلیارد و 91 میلیون و 572 هزار تومان اعلام کرد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/4011/ساخت-29-مدرسه-در-مناطق-عشایری
بستن   چاپ