جشنواره ای با نام پروین اعتصامی
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 16:07:46
ایران مراسم نیوز: دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی گفت: نزدیک به ١٠٠ اثر داخلی و خارجی اعم از شعر، مقاله، کتاب‌ چاپ‌شده و پایان‌نامه‌ به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، ابوالفضل علی‌محمدی با اعلام این خبر، بیان کرد: بسیاری از شخصیت‌های بزرگ مانند علامه دهخدا، علامه قزوینی و ملک الشعرای بهار، پروین را جزء سرآمدهای ادبیات ایران دانسته‌اند.
او با بیان این‌که دیوان پروین اعتصامی شامل قصاید، مثنویات، تمثیلات و قالب‌های دیگر شعری است، ادامه داد: با وجود شهرت و محبوبیت پروین در جامعه، هنوز برخی از اشعار پروین وارد بطن جامعه نشده به طوری که حتی جامعه تحصیل‌کرده نیز آن‌چنان که باید، با اشعار پروین آشنا نیستند.
دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی افزود: شاید به دلیل زبان خاص و حکمتی که در اشعار پروین وجود دارد، نسل جدید تا حدودی در ارتباط برقرار کردن با اشعار او مشکل دارد.
‌ او با بیان این که تاکنون در زادگاه پروین همایش و کنگره‌ای در شأن این شاعر برگزار نشده بود، گفت: البته در تبریز و سایر شهرها همایش‌ها و گردهمایی‌هایی برگزار شده بود ولی کنگره امسال در سطح بین‌المللی اهمیت بسیاری دارد.
علی‌محمدی با اشاره به اهمیت جایگاه پروین اعتصامی در ادبیات ایران، گفت: حکمت و عرفان موجود در اشعار پروین اعتصامی به گونه‌ای است که تاکنون در تاریخ ادبیات ایران بانوی فرهیخته‌ای با این نبوغ فکری و شعری نداشته‌ایم.
دبیر علمی جشنواره بین المللی پروین اعتصامی با اشاره به تدوین برنامه‌های اصلی و جنبی جشنواره به وسیله شورای علمی و سیاست‌گذاری، گفت: از ١٠٠ اثر ارسال‌شده ٢٠ مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات و چهار مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند. همچنین از اشعار ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره سه شعر ترکی و سه شعر فارسی انتخاب شده است.
او ادامه داد: دیدار با استاندار آذربایجان شرقی و ارائه گزارش در زمینه اقدام‌هایی که به منظور برگزاری جشنواره انجام شده از جمله برنامه‌های جنبی جشنواره بوده است.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3985/جشنواره-ای-با-نام-پروین-اعتصامی
بستن   چاپ