تفاهم‌نامه‌ای برای برگزاری دوره آموزش‌های مهارتی در کشور
دوشنبه 20 اسفند 1397 - 17:08:32

ایران مراسم نیوز: تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به منظور ارائه آموزش‌های مهارتی و عملیاتی برای بنگاه‌های اقتصادی فعال در سراسر ایران،  دوشنبه 20 اسفند ماه 1397 به امضا رسید.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، پیش از امضای این تفاهم‌نامه، علیرضا اشرف، دبیرکل اتاق ایران ضمن تأکید بر اهمیت ارتقای سطح مهارت نیروی انسانی فعال در بخش‌های صنعتی و تولیدی کشور، گفت: متأسفانه بی‌توجهی به آموزش مهارت‌های لازم در بخش صنعت به یکی از معضلات جدی کشور تبدیل شده است. بخش خصوصی به خوبی از ضرورت و اهمیت آموزش در افزایش سطح کیفی و حتی کمی محصولات تولیدی مطلع است.
وی افزود: به دلیل جایگاه ویژه آموزش در توسعه کشور، اتاق ایران بر آن شد که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از ارائه صرف مباحث تئوری جلوتر رفته و به مهارت‌آموزی بپردازد.
وی افزود: به دلیل جایگاه ویژه آموزش در توسعه کشور، اتاق ایران بر آن شد که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از ارائه صرف مباحث تئوری جلوتر رفته و به مهارت‌آموزی بپردازد. بنگاه‌های تولیدی و صنعتی کشور بیش از هر چیز به نیروهای فعال و با تجربه نیاز دارند.
در ادامه این مراسم، سلیمان پاک‌سرشت، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز با تأیید سخنان اشرف در مورد اهمیت و تأثیر حضور نیروهای آموزش دیده بر جایگاه تولید و صنعت کشور، اتاق ایران را مرجع اصلی ارائه تعریف دقیق و واقعی از اهمیت آموزش دانست و گفت: در آینده نزدیک، معیار هر صنعتی، آموزش خواهد بود. در واقع اعتبار کالا و برندهای مختلف، نیرو و آموزش‌هایی است که برای تولید آن کالا صرف شده است.
 این تفاهم‌نامه به دنبال آن است تا آموزش مهارت را جایگزین مباحث نظری کرده و سطح تخصص افراد را ارتقا دهد. موفقیت در این برنامه، خود یک انقلاب بزرگ تلقی می‌شود.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3965/تفاهم‌نامه‌ای-برای-برگزاری-دوره-آموزش‌های-مهارتی-در-کشور
بستن   چاپ