سرگرمی با آمارهای غلط
دوشنبه 20 اسفند 1397 - 12:07:22
ایران مراسم نیوز: رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل مجمع ملی هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی معتقد است که برخی آمارهای اعلام شده در حوزه صنایع دستی اشتباه است؛ این در حالی است که برای بهبود شرایط این حوزه باید متناسب با واقعیت‌ها برنامه‌ریزی کرد و بخش‌های دولتی و خصوصی در کنار هم در این حوزه تلاش کتند.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، حسین بختیاری، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل مجمع ملی هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی درباره وضعیت اقتصاد صنایع دستی، گفت: آنچه که امروز در حوزه صنایع دستی با آن مواجه هستیم، نوعی اتلاف وقت است. متأسفانه نتوانسته‌ایم جایگاه اقتصاد صنایع دستی را در اقتصاد داخلی و خارجی به نحو شایسته باز کنیم و از ظرفیت بزرگ تولید صنایع دستی در کشور بهره‌مند بشویم.
او با بیان اینکه «حتی نتوانسته‌ایم از فرصت تحریم‌ها به نفع خودمان بهره ببریم»، تاکید کرد: معتقدم که تحریم‌ها می‌توانند فرصت خوبی برای معرفی صنایع دستی کشورمان به جهان باشد. به هر حال صنایع دستی حوزه‌ای است که وابستگی خارجی ندارد و حتی می‌توان گفت که نزدیک به 90 درصد برای تولید صنایع دستی به اقتصاد خارجی وابسته نیستیم. اما متأسفانه نتوانسته‌ایم از این فرصت به نحو شایسته استفاده کنیم و در این حوزه نیز همانند سایر حوزه‌های اقتصادی برنامه‌ای مدون و از پیش تعیین‌شده و به صورت باری به هر جهت پیش می‌رویم.
بختیاری بیان کرد: اگر همین الان بنشینیم و برای اقتصاد صنایع دستی برنامه‌ریزی کنیم، حداقل می‌توانیم در شش ماهه آینده برنامه کوتاه‌مدت مدونی را تدوین کنیم که برای پیشبرد اقتصاد صنایع دستی کشورمان بیشترین بهره‌برداری را داشته باشد. اما این اتفاق تا امروز نیفتاده است، چون ما دنبال خرد جمعی و شنیدن حرف دیگر نیستیم و سیاست‌گذاران و متولیان این حوزه کمتر اهل مشورت هستند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3925/سرگرمی-با-آمارهای-غلط
بستن   چاپ