جشنواره فرهنگی هنری دیار علویان
يکشنبه 19 اسفند 1397 - 10:50:23
ایران مراسم نیوز: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با تاکید بر حفظ ارزش‌های بومی و اسلامی در جامعه گفت: جشنواره فرهنگی و هنری دیار علویان ایام نوروز در مازندران برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، حجت الاسلام محمود علیخانی در نشستی خبری گفت: سال 71 با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان به دستور مقام معظم رهبری برای مبارزه با دشمنان از سنگر مسجد استفاده کنیم تا برنامه‌های مختلف جهت نوجوانان و جوانان با دستاوردهای انقلاب آشنا شوند.
وی افزود: در مازندران هزار و 132 کانون فرهنگی هنری در استان فعالیت دارند که 116 هزار و 743 نفر عضو این کانون هستند. اجرای برنامه‌های قرآنی، طرح مدهامتان، طرح تلاوت نور در هزار مسجد استان اجرا شد که در زمینه تفسیر جزء 5 و 6 قرآن کریم هشت هزار نفر شرکت کردند که 19 اسفند اختتامیه این طرح کشوری در مازندران برگزار می‌شود.
علیخانی با اشاره به اهمیت مطاله و افزایش سرانه کتابخوانی در جامعه، تصریح کرد: 500 مسجد استان که نماز جماعت در آن برگزار می‌شود دارای کتابخانه هستند که امسال 10 هزار جلد قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به این مساجد اهدا شد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران بیان کرد: همایش بانوی بصیرت، همایش بانوی فجر، جشنواره هزار سنگر مردم آمل، جشنواره علویان طبرستان، اعزام ورزشکاران در‌رشته های مختلف ورزشی، برگزاری کارگاه آموزشی نهج‌البلاغه و اعزام مربیان خانه‌های نور به قم برخی از برنامه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان در سال 97 بود.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3872/جشنواره-فرهنگی-هنری-دیار-علویان
بستن   چاپ