نگاهی به پانزدهمین نمایشگاه تبلیغات
نمایشگاهی که جنس همکاری دولتی وخصوصی داشت
يکشنبه 16 دي 1397 - 15:19:05
ایران مراسم نیوز/گروه گزارش: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته پس از چهار روز کاری، عصر شنبه به کار خود پایان داد که دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت معنوی از نمایشگاه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق، انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی استان های خراسان، یزد، مرکزی، قم، فارس و مازندران برای هم افزایی و تبادل تجارب و اطلاعات و سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اجرای برنامه های مرتبط در این دوره از نمایشگاه مشارکت داشتند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، در این دوره از نمایشگاه، شرکت های داخلی در گروه های کالایی، موسسات و شرکت های تبلیغاتی کنار صنایع وابسته در حوزه چاپ، بسته بندی، خدمات، تبلیغات، هدایای تبلیغاتی، سالنامه و سررسید، استندهای تبلیغاتی شرکت کردند.
کارگاه رایگان کاربرد اینفوگرافیک در تبلیغات و بازاریابی و نقش سواد بصری در تبلیغات و کارگاه های استارتاپ در این نمایشگاه به طور رایگان برای بازدیدکنندگان برگزار شد. نمایشگاه تبلیغات امسال تلاش کرد فضای تبلیغات کشور را به نفع تحقق این سیاست ها تنوع بخشیده و موجب شکل گیری، جریان سازی، نزدیکی و تعامل بیشتر صاحبان صنایع و صنعت تبلیغات کشور شود.
پیوند تبلیغات با دانش های نوین
رییس پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته درباره نمایشگاه پانزدهم گفت: تلاش شد تازه‌ترین دستاوردهای داخلی و خارجی، فناوری‌های روز و خلاقیت های دیجیتال در حوزه کسب و کارهای تبلیغات، کانون‏های آگهی و تبلیغاتی، ارائه‏کنندگان خدمات و تولیدکنندگان کالاهای تبلیغاتی، فعالان حوزه تولید و بازاریابی کالاها، خدمات و تبلیغات، شرکت‌های تبلیغاتی خارجی و نیز تشکل‏های صنفی استان‌ها و زیرمجموعه‌هایی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها دراین نمایشگاه حضور یابند.
سیدعلی اعتدالی افزود: تخصصی تر شدن این نمایشگاه، بهبود فرآیند اطلاع‌رسانی، تعامل نزدیک تر با متولیان دولتی وغیر دولتی و نهادهای صنفی در این حوزه و نیز ایجاد فضاهای گفت گو محور و برپایی کارگاه های آموزشی از جمله نکات برجسته دوره ی اخیر نمایشگاه است.
وی با اشاره به اینکه سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی نوین دولت برای تقویت بخش تبلیغات کشور که در قالب واسپاری امور غیرحاکمیتی به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت نمایان شده است، گفت: امیدواری و انگیزه قوی و جدی در فعالان این حوزه ایجاد کرده است که امیدواریم ما نیز برای تداوم این نمایشگاه به طور کامل از این فرصت بهره بگیریم.
اعتدالی ادامه داد: اگرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد اما خوشبختانه این نمایشگاه با حمایت ها و همیاری های صورت گرفته، بسیار خوب برپا شده است و امیدواریم در این مسیر بتوانیم در برندسازی محصولات داخلی در شرایط کنونی اثرگذار باشیم.
ضرورت اعتماد سازی جریان دسترسی آزاد به اطلاعات درتبلیغات
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اشاره به اینکه نیازمند اعتماد سازی جریان دسترسی آزاد به اطلاعات درعرصه تبلیغات به عنوان یک ضرورت دارای اهمیت هستیم، گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات در عرصه تبلیغاتی اهمیت ویژه ای دارد و اگر در این جریان، اعتماد مردم از دست برود تشکیلات تبلیغاتی هم از بین رفته و نبود اطلاعات درست تبلیغاتی به تمام صنعت تبلیغات خدشه وارد می‌کند.
محمد سلطانی فر افزود: در حوزه اطلاع رسانی تبلیغات، اصل صداقت و صحت موثر است نه تبلیغات کاذب و دروغین، به گونه ای که امروز اثر بخشی برخی تبلیغات 60 ساله را می بینیم که هنوز هم با همان بسته بندی و پکیج قدیمی ادامه دار هستند. رمز موفقیت این تبلیغات صداقت و صحت است و با این عنوان هویت دار شده اند.
سلطانی فر با بیان اینکه عرصه تبلیغات درکشورنیازمند پوست اندازی است، اضافه کرد: بسیاری از نگاه های ما در کانون های تبلیغاتی معطوف به گذشته و تبلیغات سنتی است. دنیا به سرعت از این مرحله عبور کرده و بر تبلیغات مبتنی بر وب، شبکه های اجتماعی و دیجیتال متمرکز شده است. اگر در این فضا رشد و پیشرفت نکنیم در فضای بیرون و داخل باخته ایم.
 نگاه انگیزشی شرکت‌های تبلیغاتی
مدیر فروش هنر و فناوری آوازه ایرانیان در حاشیه این رویداد بزرگ تبلیغات و اطلاع رسانی، درباره کم و کیف حضور شرکت در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته، ‌گفت: چهارسال است که در حوزه فروش صنایع دستی و دست‌سازه‌های هنری، شروع به فعالیت کرده‌ایم که در ابتدا به صورت آفلاین و سپس به صورت فروش سازمانی آن را ادامه دادیم و در 2-3 سال اخیر هم با جذب سرمایه‌گذار، کار را در حوزه فروش آنلاین دنبال کردیم.
سینا ساعی افزود: در این حوزه دو شعار را برای عرضه محصولات، طراحی کرده‌ایم؛ «دریچه‌ای رو به میراث ایران» برای متولیان سازمانیِ صنایع دستی و میراث فرهنگی، و «سبک هنری تو» برای مشتریان نهایی این محصولات.
این فعال حوزه عرضه و فروش آنلاین صنایع دستی که اولین دوره حضور شرکتش را در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی تجربه می‌کند، هدف از این حضور را نمایش توانمندی‌های این مجموعه به شبکه‌های سازمانی فعال در حوزه صنایع دستی و برقراری پیوندهای رو در رو با مشتریان و علاقه‌مندان به این صنایع عنوان می‌کند و می‌گوید: با توجه به بازخوردی که از مخاطبان در هر دو بخش گرفتیم، از حضور در نمایشگاه راضی هستیم و به هدف هایمان نیز رسیده‌ایم.
تبلیغات؛ گام اول موفقیت شرکت ها
حمید زالی، مدیر شرکت نگاران نیز که از سال 1377 با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه ساخت، واردات و توزیع استندهای نمایشگاه ورود کرده است، در این باره به ایرنا گفت: غرفه‌داران در نمایشگاه‌های مختلف، برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها، نمایندگی‌های فروش برندهای بزرگ و شعب بانک‌ها، بیمه‌ها و ...، مشتریان اصلی استندهای تولیدی و وارداتی این شرکت هستند که با حضوردر این نمایشگاه، امکان ارتباط مستقیم با مشتریان مان فراهم شده است.
وی افزود: اگرچه وضعیت کار در حوزه فروش استندهای نمایشگاهی مطلوب نیست، اما در حال حاضر با حضور در نمایشگاه، تعدادی از ارگان‌ها برای سفارش و تهیه استندهای نمایشگاهی مراجعه کرده اند.
 تبلیغات و چاپ و بسته‌بندی اعضای یک پیکر
علی هوشیار مدیر فروش شرکت رکورد که تجربه 4 سال واردات ماشین آلات چاپ دیجیتال و برش حکاکی ید می کشد و محصولاتش را در صنایعی مانند نساجی و تابلوسازی ارائه می‌کند، نیز گفت: امسال نیز با همه ی ظرفیت به نمایشگاه تبلیغات آمدیم تا به رغم مشکلات موجود، کاهش حجم نقدینگی در گردش و پائین آمدن آمار فروش که آسیب جدی به حوزه صنعت تبلیغات وارد کرده است، به هر میزان هم که شود از بازدیدکنندگان نمایشگاه تبلیغات بهره مند شویم.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/376/نمایشگاهی-که-جنس-همکاری-دولتی-وخصوصی-داشت
بستن   چاپ