نقش زن در شعر و ادبیات فارسی
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 10:35:49
ایران مراسم نیوز: میزگرد بررسی نقش وجایگاه زن در شعر و ادبیات داستانی ایران با حضور آقای بهزاد برکت  عضو هیئت علمی  گروه زبان انگلیسی دانشگاه گیلان و خانم شایسته موسوی و خانم فرزانه آقاپور از اعضای هیئت علمی زبان و ادبیات  فارسی دانشگاه گیلان در تالار حکمت دانشکده انسانی دانشگاه گیلان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، زنان در کشورهای مختلف همگام با مردان به انواع نوشته های ادبی دست زده و در کنار داستان وشعر به مباحث ادبی و اجتماعی توجه کردهاند. آنان در ادبیات به موضوعات تازه ای  که لازمه ی تحول اجتماعی بوده، پرداخته اند. در دو دهه اخیر و در قرن بیست و یکم  زنان از نظر کمی وکیفی در بسیاری از کشور ها  رشد قابل توجهی داشته اند و آثار ارزشمندی خلق کرده اند . شناخت تحولات ادبی در کشورها  وبررسی نقش زنان دراین تحولات بسیار ضروری است.
همچنین زنان به عنوان نیمی از پیکره  جامعه انسانی و نقشهای متنوع آنان در پهنه ی زندگی از دیرباز مورد توجه ادبا شعرا و روشنفکران جامعه ایرانی بوده اند. وافراد بسیاری  با در نظر گرفتن جنبه های گوناگون در این باب قلم زده و شعر سروده اند.
 به گفته ی کلانتر مدیر اجرایی میزگرد بررسی نقش و جایگاه زن در شعر:این نشست اولین نشست از سلسله نشست هایی است که قرار است انجمن زبان وادبیات فارسی در دانشگاه گیلان برگزار کند .این نشست در واقع فتح باب ومقدمه ای برای این سلسله نشست هاست .
وی افزود : این همایش مقدمه ای در مورد بررسی نقش و جایگاه زن  در شعر  وادبیات داستانی ایران چه در مقام نویسنده و چه در مقام شخصیت در بازه های زمانی مختلف، دوره کلاسیک ادبیات فارسی و دوره  معاصر ادبیات فارسی هم در شعر هم در داستان است.
صالح آقارضایی /

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3684/نقش-زن-در-شعر-و-ادبیات-فارسی
بستن   چاپ