جشنواره‌ای برای بررسی پژوهش‌های فرهنگی سال
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 16:52:46

ایران مراسم نیوز: پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال، صبح یکشنبه 12 اسفند ماه 98 در سالن همایش‌های پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و یکی از بنیان گذاران جشنواره پژوهش فرهنگی سال گفت: متأسفانه دانشنامه‌ها و بنیادهای دایرهالمعارف نگاری اکنون به نفس نفس و بحرانن شدید اقتصادی افتاده‌اند، در صورتی که واقعاً یکی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب هستند. البته پیش از انقلاب هم ما دانشنامه نگاری داشتیم. در دوره‌های پیشین این جشنواره یک بخش آن به برترین مقالات دانشنامه‌ها اختصاص داشت که اکنون جایش خالیست.
مسجدجامعی همچنین به ارجاع مدام ایران شناسان به دانشنامه بزرگ اسلامی اشاره کرد و گفت: پیشتر زمانی که ما می‌خواستیم دانشنامه کار کنیم منابع غربی را ایران شناسان نوشته بودند به عنوان متنی پایه قرار می‌دادیم، اما اکنون آنها به دانشنامه‌های ما ارجاع می‌دهند. متأسفانه امروزه این دانشنامه‌ها به شدت دچار بحران شده و در آستانه فروپاشی هستند.
مرتضی فرهادی، مردم شناس برجسته ایران و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود. وی در بخشی از سخنان خود گفت: در کنار تمام انتقادها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جاذبه‌های مفیدی هم دارد. فعالیت‌های این وزارتخانه توانست برای من که محقق گوشه‌گیری هستم جاذبه داشته و من را از زاویه خودم بیرون بکشد. به طور کل این وزارتخانه می‌تواند محققان گوشه گیر را به دل میدان کار بیاورد.
همچنین در این مراسم محمد سلگی، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز گزارشی را از ادوار برگزاری جشنواره پژوهش فرهنگی سال ارائه کرد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3656/جشنواره‌ای-برای-بررسی-پژوهش‌های-فرهنگی-سال
بستن   چاپ