تخصیص اعتبارات لازم برای تملک استان کرمان
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 16:32:27

ایران مراسم نیوز: همایش یکپارچگی نظام فنی و اجرایی، صبح یکشنبه 12 اسفند ماه 98 در تالار برق استان کرمان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه اثربخشی به حوزه انتخاب پروژه‌ها می‌پردازیم، گفت: در استان کرمان سه هزار و 100 پروژه استانی و 191 پروژه ملی استانی شده داریم که اعتباری بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان نیاز دارند.
وی گفت: پروژه آب بهشت آباد به کرمان به تنهایی اعتباری بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و یکی از مشکلات این است که از سه هزار و 100 پروژه، حدود هزار و 230 پروژه در حوزه احداثی و توسعه‌ای است که بالغ بر دو هزار و 500 میلیارد اعتبار نیاز دارد تا تمام شود و تقریباً 42 درصد عمر مفید اجرای این پروژه‌ها پنج ساله است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: اعتباراتی که به استان ابلاغ می‌شود هزار و 733 میلیارد تومان است که 66 درصد این اعتبارات در قالب ردیف‌ها و تبصره‌ها است. سهم استان‌ها در نظام تصمیم گیری در بهترین حالت 30 درصد است و 70 درصد منابع به شکل متمرکز تصمیم گیری می‌شود.
وی گفت: با اینکه 70 سال از شروع برنامه ریزی می‌گذرد و منابع زیادی تزریق شده ولی اولویت بندی به لحاظ کارشناسی متناسب با اولویت‌های اثربخشی به شکل 100 در صد اجرا شود.
رودری با اشاره به اینکه 46.5 درصد تخصیص اعتبارات تملک استان کرمان انجام شده است، گفت: انتقال آب به شهرستان‌های استان 18 هزار میلیارد برای اجرا نیاز است.
وی در حوزه کارایی افزود: عمده مشکلات به تخصیص اعتبار بر می‌گردد و متوسط استان تقریباً عمر مفید پروژه‌ها یک دوم است و اعتقاد داریم شأن مشاوران و پیمانکاران باید حفظ شود و مورد حمایت باشد و اعتماد این جامعه و دولت حفظ شود.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3649/تخصیص-اعتبارات-لازم-برای-تملک-استان-کرمان
بستن   چاپ