فناوری اطلاعات و نقش مهم آن برای تصمیم گیری در حوزه بهداشت و درمان
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 15:53:41

ایران مراسم نیوز:  دومین همایش استانی آمار و فناوری اطلاعات در حوزه سلامت، در دفتر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، سید محمود تارا رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در این همایش با بیان اینکه فناوری اطلاعات «IT» یک باور است، گفت: از IT در تمام امور اعم از برنامه ریزی، نظارت، فرایند درمان، پایش دارو و حتی به عنوان جایگزین کارهای فیزیکی می‌توان استفاده کرد.
وی گفت: از فناوری اطلاعات برای آگاه سازی، هوشیار کردن، استفاده از اطلاعات در هنگام تصمیم گیری، تغییر در بخش‌های مختلف بهره گیری شده و در مجموع زمینه‌ای برای آگاه سازی سایر افراد را فراهم می‌کند.
رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت به برنامه 1400 به عنوان برنامه سلامت الکترونیک اشاره کرد و افزود: با راه اندازی خدمات سلامت الکترونیک در سال 98 مردم به محض مراجعه به پزشک و دریافت نسخه، نسخه آنها به صورت خودکار به داروخانه ارجاع می‌شود.
در ادامه این همایش، شاهرخ یوسف زاده چابک، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نقش IT در موفقیت‌های به دست آمده برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: نقشه استراتژی دانشگاه علوم پزشکی چشم انداز پیشرو در دانشگاه‌های نسل سوم، کارآمد در ارائه خدمات و پیشگام در شاخص‌های سلامت است.
یوسف زاده با بیان اینکه فناوری اطلاعات به عنوان یک موتور محرکه برای کل دانشگاه عمل کرده است، افزود: از سال 95 نظارت مستقیم بر حوزه فناوری اطلاعات را بر عهده گرفته‌ایم. وی مدیریت زنجیره مالی، بهینه سازی و پایداری منابع مالی، توسعه خدمات الکترونیک سلامت و ساماندهی توانمندی منابع انسانی را از جمله عوامل مؤثر برای رسیدن به ارتقای سلامت و جایگاه آی تی عنوان کرد.
در پایان این همایش از کارشناسان نمونه حوزه آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقدیر شد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3641/فناوری-اطلاعات-و-نقش-مهم-آن-برای-تصمیم-گیری-در-حوزه-بهداشت-و-درمان
بستن   چاپ