اجلاسی با رنگ حمایت کالای ملی
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 14:59:16

ایران مراسم نیوز: اجلاس حمایت از کالای ملی، صبح امروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه ساده سازی قوانین و مقررات زدایی در تسهیل سرمایه گذاری مؤثر است، گفت: درحال حاضر تنها 0.3 وسعت کشور به مناطق آزاد اختصاص دارد که کمتر از یک میلیون نفر از جمعیت کشور در این مناطق ساکن است.
وی گفت: بحث کنترل ریسک یکی از مهمترین عوامل سرمایه گذاری است که باید مورد توجه قرار گرفته و سرمایه گذار با دسترسی آسان به مواد اولیه بتواند هزینه تمام شده تولید را کاهش دهد.
وی افزود: حدود 2600 واحد صنعتی، خدمات و گردشگری در مناطق آزاد فعالند که نیم میلیون نفر اشتغالزایی را به خود اختصاص داده اند. همچنین نزدیک به 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد انجام شده است و سرمایه گذاران داخلی در 5 سال گذشته 130 هزار میلیارد تومان به مناطق آزاد وارد کرده اند. در همین دوره 5 ساله 118 میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد انجام شده است.
مرتضی بانک با اشاره به وضعیت معافیت مالیاتی 20 ساله و همچنین معافیت‌های صادراتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: این ظرفیت‌های قانونی برای استفاده از توسعه کسب و کار و تولید و صادرات استفاده می‌شود ضمن اینکه به دنبال این هستیم تا مناطق آزاد را به کریدوری برای ورود تکنولوژی و فناوری تبدیل کنیم.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از راه اندازی بورس بین المللی در مناطق آزاد با مکانیزم ارز خارجی و مشارکت 50 درصدی بخش های داخلی و خارجی خبر داد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3634/اجلاسی-با-رنگ-حمایت-کالای-ملی
بستن   چاپ