دبیر ستاد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کالا، خدمات، تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه های زنجیره ای در گفت و گو با ایران مراسم نیوز:
هدف معرفی توانمندی های صادراتی عرضه کنندگان کالا، خدمات، تجهیزات فروشگاهی است
شنبه 15 دي 1397 - 13:08:06

ایران مراسم نیوز: دبیر ستاد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کالا، خدمات، تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه های زنجیره ای گفت: این نمایشگاه همانطور که از اسمش پیداست، به این معنا است که گروه هایی که در حوزه کالا، خدمات و تجهیزات فروشگاهی فعالیت دارند در این نمایشگاه حضور دارند. این نمایشگاه چون دوازدهمین دوره خودش را آغاز کرده در هر دوره با فراز و فرودهایی همراه بوده است و همه این شرکت ها با تمام مشکلات حضور داشته اند اما هرچه به سمت جلو حرکت میکنیم بر کیفیت حضور شرکت کنندگان، محصولات و خدمات روز به روز افزوده می شود.
داود آدینه در گفتگو با پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز افزود: بخش دیگری به نام فروشگاه های زنجیره ای است که امسال در سالن 35 فروشگاه زنجیره ای رفاه حضور دارد و در سالن 38 فروشگاه زنجیره ای افق کوروش که در خصوص تجهیزات فروشگاهی شرکت کرده اند. علاوه بر این انجمن صنعت ملی پخش، اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای، مجموعه گروه های آموزشی (مرکز آموزش بازرگانی) و مرکز چاپ و نشرکه در حوزه تجهیزات فروشگاهی و نمایشگاهی حوزه آموزش و خدمات را تحت پوشش قرار میدهند.
متاسفانه به دلیل وضعیتی که در ایران داریم، آن دسته از شرکت هایی که به عنوان پاویون از شرکت های مختلف می آمدند متاسانه آن پاویون ها را نداریم، اما آن دسته از شرکت هایی که نمایندگی شرکت های خارجی هستند در سالن های 38 و 38 حضور دارند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی توانمندی ها و گسترش تولید به سمت صادرات برشمرد و گفت: تولیدات شرکت هایی که در ایران فعالیت دارند به مرحله ای رسیده است که می تواند به محصولات صادراتی تبدیل شود. هم اکنون هم یک تعداد از شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند صادر کننده تجهیزات هستند در صورتی که همین تجهیزاتی که الآن صادرات داریم در گذشته از خارج وارد کشور می کردیم. اما اکنون به کشورهایی مانند قطر، عمان، کویت، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، افغانستان، پاکستان و حتی به کشور ترکیه این محصولات را صادر می کنند.
آدینه درباره مشکلات برگزاری نمایشگاه گفت: برای انجام دادن هرکاری مشکلاتی پیش رو است اما با شرایطی که در سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه ها به وجود آمده است و شفاف سازی که صورت گرفته است در ارتباط با برگزاری در سایت نمایشگاهی یا در مورد مجوزها تقریبا با کم ترین مشکل روبرو هستیم اما مشکلاتی که درحال حاضر وجود دارد به عنوان مشکل بازدارنده برگزاری به حساب نمی آیند.
وی ادامه داد: سال به سال این مشکلات به نسبت سال های گذشته کم تر شده است. درحال حاضر مسائلی که به عنوان مشکل می توانیم از آن یاد کنیم، درحوزه بازاریابی داخلی و خارجی است. همچنین در بخش اطلاع رسانی، آن خدماتی که باید تامین بشود متاسفانه از سوی نمایشگاه انجام نمی شود.
او با اشاره به اطلاع رسانی در بخش نمایشگاهی درباره نقش سایت های خبری مانند ایران مراسم نیوز در روند رشد نمایشگاهی تصریح کرد: اگر دیتاها درست باشد در نتیجه ابزار تحلیل های آن نیز درست می شود، اما اگر این دیتاها نامناسب و یا اشتباه باشد، ابزار تحلیل نیز اشتباه می شود و این اصلا خوب نیست زیرا ممکن است در سطح جامعه خبری درست انعکاس پیدا نکند.اما وجود این چنین سایت ها و پایگاه های خبری خیلی مناسب و مفید است.
او ادامه داد: برای موفقیت باید فقط به هدف هایی که برای تاسیس این پایگاه خبری از روز نخست داشته اید متمرکز شوید. اگر در هدف هایتان موضوعات را بصورت واقعی دیده باشد، قطعا موفق می شوید، یعنی تمامی فعالان در این حوزه مانند، سایت های نمایشگاه، برگزارکنندگان، غرفه داران، ارائه دهندگان خدمات، بخش های آموزشی و پژوهشی را دیده باشید. همچنین صداقت، امانت، انتقال درست  مطالب، تحلیل های صحیح و از همه مهم تر رفاقت با صنعت و ارتباط با فعالان صنعتی باید سرلوحه کارتان قرار بگیرد.
به گزارش ایران مراسم نیوز، 51 مشارکت کننده در این دوره حضور یافته اند و نمایشگاه از روز چهارشنبه تا شنبه آماده بازدید علاقه‌مندان است. مراسم اختتامیه نیز امروز، شنبه 15 دی ماه 1397 ساعت 17 برگزار می شود و در این مراسم به پاس حضور مشارکت کنندگان با اهدا لوح، از آنها تقدیر و تشکر می شود./1



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/353/هدف-معرفی-توانمندی-های-صادراتی-عرضه-کنندگان-کالا،-خدمات،-تجهیزات-فروشگاهی-است
بستن   چاپ