ضرورت ساماندهی بازار نابسامان گوشت
شنبه 11 اسفند 1397 - 11:48:49
ایران مراسم نیوز: به دنبال نوسانات اخیر قیمت ها و مشکلات اقتصادی جاری، بازار گوشت قرمز در کلان شهر تبریز دچار نابسامانی شده و برون رفت از این وضعیت نیازمند تصمیم و اقدام جدی و به دور از هر گونه اغماض، سازمان های متولی است.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، هر چند ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی در روزهای اخیر برای تعادل بخشی به بازار، اقدام به توزیع بیش از پنج هزار تن گوشت قرمز و سفید در تبریز کرده است، اما کارشناسان می گویند نبود قیمت گذاری مصوب، قاچاق دام و گوشت گرم به کردستان عراق و نبود نظارت و بازرسی کافی، دلیل اصلی بروز وضعیت ناخوشایند فعلی در بازار گوشت کلان شهر 2 میلیون نفری تبریز است.
از سوی دیگر از شواهد و قرائن چنین بر می آید که دستور تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی مبنی بر ممنوعیت خروج دام زنده از استان برای رفع مشکلات مردم در تامین گوشت مورد نیازشان، تاکنون جوابگو نبوده و هر گونه دستاورد در این حوزه نیازمند گام های عملی بیشتر است. 
این در حالی است که مدیریت ارشد آذربایجان شرقی نیز با اشراف به مشکلات موجود در بازار گوشت برای رفع آنها تلاش می کند، به گونه ای که محمدرضا پورمحمدی، نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر کنترل جدی ورود و خروج دام زنده از مبادی استان، اعلام کرده است که `در کنار اقدامات قضایی و انتظامی با سودجویان، باید افکار عمومی را نیز نسبت به این قضیه حساس کنیم تا یک نظارت همگانی در جامعه شکل گیرد`.
با تمام این اوصاف، بازار گوشت در تبریز همچنان نابسامان است و هم اکنون هر کیلوگرم گوشت قرمز گرم گوساله و گوسفندی در بازار تبریز بین 85 تا 110 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد، در حالی که تا حدود یک ماه قبل این رقم ها 60 تا 68 هزار تومان در نوسان بود. 
رییس اتحادیه قصابان و مرغ فروشان تبریز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، نبود پایه قیمتی و مصوب را دلیل شرایط موجود بازار گوشت قرمز تبریز اعلام و اضافه کرد: تا زمانی که مسئولان دولتی نسبت به تعیین قیمت های رسمی و مصوب اقدام نکنند، شرایط بر همین منوال ادامه یافته و حتی افزایش چند برابری قیمت ها نیز محتمل خواهد بود.
ایوب آقاپورفرشکار گفت: در حالیکه از مدت ها قبل شرایط کنونی قابل پیش بینی بود و بارها به مسئولان تذکر داده شد که باید تولید کننده حمایت شود، بی تفاوتی ها موجب بروز وضعیت جاری شد. 

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3525/ضرورت-ساماندهی-بازار-نابسامان-گوشت
بستن   چاپ