افزایش 135 درصدی واردات گوشت قرمز
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 17:04:38
ایران مراسم نیوز: نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد که گرانی گوشت قرمز در هفته‌ها و ماه‌های گذشته ناشی از کمبود محصول در بازار نیست، چرا که بیشتر از 135 درصد نسبت به سال گذشته گوشت قرمز وارد کرده‌ایم و نفوذی‌ها یکی از عوامل این گرانی هستند که اهداف دشمن را پیش می‌برند.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی - نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی- در نشست خبری امروز اظهار کرد: این مسئله نشان می‌دهد کسانی که گوشت وارد شده را انبار می‌کنند یا این که واردات را در اختیار گرفته‌اند و قاچاق می‌کنند، نفوذی هستند و این نفوذی‌ها در کنار دیگر عوامل مانند متفاوت بودن نرخ ارز، مدیریت در توزیع، فشارها و تحریم‌های بین المللی و غیره سبب گرانی گوشت قرمز شده‌اند.
وی با بیان این که مسئولیت تنظیم بازار با ما نیست، اما منتقد مدیریت توزیع کالاهای اساسی هستیم، افزود: یکی از مشکلات موجود در کنار عدم مدیریت در سیستم تولید نفوذی‌ها هستند چرا که دشمنان ایران مانند آمریکا سعی در نفوذ به معیشت مردم دارند، بنابراین مشاهده می‌کنیم به هر طریقی به دنبال جوسازی در کشور هستند و همانطور که اخیراً مسئله قاچاق آرد مطرح شد به نظر می‌رسد که احتمالاً چند روز دیگر موضوع آجیل شب عید را مطرح می‌کنند و به دنبال به هم ریختن جو و فضای کشور هستند.
وی تصریح کرد: اخیراً خبری منتشر شد که 17 هزار تن گوشت قرمز دپو شده که کشف شد و اینها همان نفوذی‌هایی هستند که پیش از این در طلا و ارز حضور داشتند و حالا در بازار محصولات پروئتینی. اما دستگاه‌های مسئول باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3461/افزایش-135-درصدی-واردات-گوشت-قرمز
بستن   چاپ