دژپسند:
بانک ملی اولین بانک مبتنی بر حضور مردم در ایران/اقتصاد هوشمند با منابع کم، خدمات بالا، مؤثر و با هدف
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 09:50:29
ایران مراسم نیوز: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: جوان‌گرایی و مدرن‌گرایی از دستاوردهای بانک ملی است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری- تحلیلی ایران مراسم نیوز؛ فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در رویداد ملی‌شو2 زمانی که این بانک تأسیس شد نگاه به خارج قوت داشت. ولی فعالان اقتصادی بر تأمین مالی خود تاکید کردند. بانک ملی با این روش شکل گرفت و طی تحولاتی منشأ خیر در تحولات بنیادین و ساختاری بود.
وزیر اقتصاد در ادامه بیان کرد؛ بانک ملی بعد از شکل‌گیری توانست یکی از امتیازات بزرگ را به نفع کشور که چاپ اسکناس بود رفع کند. در مراحل بعدی هم بانک ملی منشأ شکل‌گیری نهادهایی مانند سازمان برنامه بود.
وی افزود: بانک ملی در اوج 90 سالگی، جوانگرایی و در اوج قدمت، مدرن‌گرایی را مد نظر قرار داده است.
دژپسند با اشاره به اینکه بانک ملی از قدمت، بزرگی و گستردگی خود استفاده کرده است، گفت: این بانک با فعالیت‌های نوآورانه خود این پیام را می‌دهد که برای دستیابی به بسیاری از تحولات نباید نگران بود، بلکه می‌توان با توانایی جوانان این مرز و بوم، قدرت تحولات تکنولوژیک را به دست آورد.
دژپسند بیان کرد: «ما اگر بخواهیم به قله‌هایی که در چشم‌انداز ترسیم شده برسیم باید این مسیر را طی کنیم و کاربرد فناوری‌ها در کسب‌وکار اقتصاد هوشمند را درک کنیم.»
به گفته دژپسند برای دستیابی به این منظور بانک ملی در بانکداری الکترونیک گام برداشته است، ولی باید از این مرحله هم عبور کرد و به بانکداری دیجیتال رسید.
وزیر اقتصاد با اشاره به طرح سککوک که در این مراسم ملی شو 2 رونمایی شد، گفت: این طرح می‌تواند نویدبخش تجارت الکترونیکی و مقدمه اقتصاد هوشمند در معنای راهبردی باشد. 
وی در ادامه گفت: بالا بودن هزینه‌های نظام بانکی از مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم و یکی از دلایل آن بالا بودن تعداد شعب است. اولین اثر بانکداری الکترونیکی این است که خدمات بانکی را در محیط الکترونیکی ارائه می‌دهد. در اقتصاد هوشمند با منابع کم، خدمات بالا، مؤثر و با هدف ارائه می‌شود و می‌توانیم به یک اقتصاد مقاوم و متعالی دست یابیم.
وی با بیان اینکه همانقدر که بانکداری الکترونیکی شتاب گرفته، باید سایر بخش‌ها هم تعدیل شود، گفت: در همه بخش‌ها باید کارایی نظام بانکی را بالا ببریم. در اقتصاد هوشمند اساساً منابع، قدرت خود زایشی پیدا می‌کنند. یکی از این مواردی که این امر را تحقق می‌بخشد، بحث بهره‌وری است که هم اثربخشی و هم کارایی دارد.
دژپسند در پایان اشاره کرد: بانک ملی با قدمت بالا و توانمندی زیاد و با استفاده از استارت‌آپ‌های جوان می‌تواند خدمات بزرگی برای کشور فراهم کند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3444/بانک-ملی-اولین-بانک-مبتنی-بر-حضور-مردم-در-ایراناقتصاد-هوشمند-با-منابع-کم،-خدمات-بالا،-مؤثر-و-با-هدف
بستن   چاپ