سالانه هنرهای تجسمی ایران
چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 12:15:46

ایران مراسم نیوز: سالانه هنرهای تجسمی ایران که به همت انجمن هنرمندان سفالگر و با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار می شود و در مرکز فرهنگی زاهدان گشایش یافت.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، در این سالانه هنرهای تجسمی که هم‌زمان با هفته هنر زاهدان برگزار می‌شود حسین مسگرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در آغاز مراسم با خیر مقدم به هنرمندان گفت: این سالانه نشست مقدماتی است تا مردم و هنرمندان و رسانه‌ها با بخشی از جریان‌های هنری این منطقه آشنا شوند تا در سال‌های آینده از ظرفیت‌های هنر سیستان و بلوچستان بهتر استفاده بشود. مجموعه سیستان و بلوچستان موزه‌ای از هنرهای مختلف است.
فرزاد فرجی، دبیر سالانه و رئیس انجمن هنرمندان سفالگر گفت: سالانه هنرهای تجسمی ایران همزمان با هفته هنر زاهدان با پیشنهاد به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و حمایت اداره کل تجسمی شکل گرفت.
او گفت: سرامیک مؤلفه فرهنگی امروز و دیروز است. آئینه تمام‌نمای فرهنگ‌ها است و با توجه به شیوه تولید سفال در طول تاریخ، موجب پیوند عمیق ساکنان دیروز و امروز این دیار است. مصرف روزمره سفال و خلق اثر هنری، زمینه حفظ پیوند تاریخ و شهروند امروز را ایجاد می‌کند.
دبیر سالانه تجسمی گفت: انجمن هنرمندان سفالگر تصمیم گرفت با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و اداره کل تجسمی و دانشگاه هنر و معماری سیستان و بلوچستان رویدادی را برنامه‌ریزی کند که متضمن نمایش تولید و آفرینش و نقد و پژوهش با تاکید بر سفال و سرامیک با ظرفیت‌های سنتی و امروزی باشد. تبادل هنری هنرمندان کشور با ظرفیت‌های موجود منطقه، تلاش برای پیوند بین هنرمندان بومی و هنرمندان کشور، از جمله اهداف این سالانه است. /5


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3318/سالانه-هنرهای-تجسمی-ایران
بستن   چاپ