چهار دهه تئاتر در قاب تصویر
چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 11:41:41

ایران مراسم نیوز: نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی که برای نخستین بار در قالب سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حال برگزاری است، در بخشی از خود مروری بر تئاترهایی دارد که در این چهل سال روی صحنه رفته و بر پوستر این تئاترها اسامی چون بهزاد فراهانی، داود رشیدی، حسین محب اهری، رضا عطاران، حسن حامد، افسانه بایگان، تانیا جوهری به چشم می‌خورد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی ارائه‌ای جدید از اسناد تئاتر کشور در چهل سال گذشته است و شامل اسنادی مربوط به چند سال پیش از انقلاب که از لحاظ محتوا با این نمایشگاه مرتبط بوده است، نیز می‌شود.
این اسناد زیرشاخه‌هایی چون پوستر، بروشور، تراکت، دست‌نوشته‌ها، نامه‌نگاری‌ها و عکس شامل عکس‌های روی صحنه و پشت صحنه را دربرمی‌گیرد که بدون هیچ گونه دخل و تصرف و روتوشی ارائه شده است.
مدیریت این نمایشگاه برعهده ابراهیم حسینی است و همه روزه از شنبه تا چهار شنبه از ساعت 10 تا 18 و روزهای پنجشنبه از ساعت 10 تا 15 و روزهای جمعه از ساعت 15 تا 18 جهت بازدید دایر خواهد بود.
تعداد سندهای ارائه شده در این نمایشگاه در حدود 700 الی 800 مورد است و از طرق مختلف به دست برگزارکنندگان آن رسیده است. بخشی از آن از طریق اداره کل هنرهای نمایشی، مرکز اسناد مجموعه‌ی تئاتر شهر و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تأمین شده و بخشی دیگر از طریق خود هنرمندان فرستاده شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه تا چهارم اسفند به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران شهید مظفر، پلاک 74 مراجعه کنند. /5


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3316/چهار-دهه-تئاتر-در-قاب-تصویر
بستن   چاپ