کارآفرینان ثروت آور الگوی جوانان
سه شنبه 30 بهمن 1397 - 10:21:37

ایران مراسم نیوز: دبیر مجمع کارآفرینان ایران گفت: آیین نامه حمایت و رتبه بندی کارآفرینان بزرگ کشور با هدف الگوسازی از این ثروت آفرینان تدوین شد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، حمیدرضا غزنوی با اشاره به فرا رسیدن روز ملی «کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی» افزود: در کشور نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در زمینه کارآفرینی هستیم، چراکه جوانان به حد کفایت کارآفرینان را نمی شناسند.
وی بیان کرد: کارآفرینانی در کشور داریم که همه پول و سرمایه خود را در مسیر تولید آورده و خرج کرده اند و 10 ها هزار پرسنل دارند.
غزنوی بطور نمونه از یکی از کارآفرینان نمونه کشور در عرصه محصولات لبنی یاد کرد که 17 هزار نفر پرسنل دارد و با احتساب متوسط چهار نفر بعد خانوار در کشور، می‌تواند گفت حدود 68 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد.
او گفت: جریان گفتمان سازی کارآفرینی به تازگی در کشور آغاز شده، اما از نداشتن حوزه تخصصی در موضوع کارآفرینان بزرگ آنطور که در جهان مرسوم است، رنج می بریم و شاهدیم به صنایع کوچک و متوسط بیشتر رسیدگی شده است.
دبیر مجمع کارآفرینان ایران ادامه داد: در کشورهای مانند ژاپن، آلمان، ترکیه و کره جنوبی سرمایه گذاری اصلی شان روی کارآفرینان بزرگ بخش خصوصی بوده و اقتصاد کشور را در اختیار آنان قرار داده اند، به طوری که این افراد نیز به ایجاد شرکت های بزرگ خانوادگی اقدام کرده اند و امروز برخی از آنها حدود 500 هزار نفر پرسنل دارند.
غزنوی ادامه داد: بخش تحقیق و پژوهش مجمع کارآفرینان ایران حدود 2 سال روی این آیین نامه کار کرده و برای دریافت نظرات تکمیلی، چند بار آن را به وزارتخانه های صنعت و تعاون ارسال کرد. /5


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3295/کارآفرینان-ثروت-آور-الگوی-جوانان
بستن   چاپ