برگزاری نمایشگاه آثار معماری اتو واگنر در منطقه آزاد اروند
دوشنبه 29 بهمن 1397 - 09:24:09
ایران مراسم نیوز: نمایشگاه آثار معماری «اتو واگنر» از مجموعه آثار موزه وین اتریش در محل موزه هنرهای معاصر آبادان، برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز؛ نمایشگاه آثار معماری «اتو واگنر» که با سخنرانی سفیر اتریش در ایران و کلمه خطیبی، استاد میراث فرهنگی دانشگاه وین همراه خواهد بود، چهارشنبه یکم اسفندماه ساعت 16:30 در محل موزه هنرهای معاصر آبادان برگزار می‌شود.
گفتنی است، در این نمایشگاه بیش از 70 اثر از مجموعه پروژه‌های «اتو واگنر» معمار مشهور اتریشی با عنوان «شهر بی‌انتها» در محل موزه هنرهای معاصر آبادان  برای علاقه مندان به نمایش گذاشته خواهد شد.
اتو واگنر از معماران برجسته اروپایی قرن نوزده و آغاز قرن بیستم به شمار می‌رود که ساختمان‌های او امروز از مهم‌ترین نمونه‌های معماری در دوره تحول معماری از تاریخ گرایی به سوی مدرنیسم به شمار می‌آیند.
وی نخستین کسی بود که در پشتیبانی از «هنر معماری» جدیدی که اساس آن عملکرد، ساختار و مصالح باشد، ایستاد و با قاطعیت «زندگی مدرن» را به عنوان مدل انتخاب کرد.
همچنین «واگنر» علاوه بر مجموعه‌ها و عمارت‌هایی که ساخت، سیستم قطار شهری وین را طرح و اجرا کرد و همچنین به طراحی مبلمان و به معماری داخلی پرداخت، به همین مناسبت بخشی از نمایشگاه بزرگی که «موزه وین» برای بزرگداشت «اتو واگنر» نگهداری می‌کند، به نمایش گذاشته می‌شود.
هم زمان با این نمایشگاه، همایشی با حضور متخصصان ایرانی و اتریشی در مورد تحولات شهری و اثر مدرنیزم در معماری و شهرسازی نیز برگزار می شود.
نمایشگاه «اتو واگنر؛ شهر بی‌انتها» در روز چهارشنبه 1 اسفندماه 1397 تا 5 اردیبهشت ماه 1398 ادامه خواهد یافت. /5

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3270/برگزاری-نمایشگاه-آثار-معماری-اتو-واگنر-در-منطقه-آزاد-اروند
بستن   چاپ