نمایشگاه مجموعه داران در موزه رشت
يکشنبه 28 بهمن 1397 - 15:31:28
ایران مراسم نیوز: مدیر موزه رشت از برگزاری نمایشگاه گروهی 27 نفر از مجموعه داران گیلانی به مدت یک ماه در این موزه خبر داد و گفت: این سومین نمایشگاه مجموعه داران گیلان است که با همکاری میراث فرهنگی برپا می شود.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، نسرین قوامی هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مجموعه‌داری و نظارت سازمان میراث فرهنگی بر فعالیت مجموعه‌داران دانست و افزود: با تشکیل و ثبت انجمن مجموعه داران و بررسی اصالت اشیا می توانیم برای صدور مجوز رسمی مجموعه داری از سازمان میراث فرهنگی اقدام کنیم.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه یک ماهه، تمبرهای اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تمبرهای از بیست کشور دنیا، تعدادی فسیل و سنگ‌های صنعتی و گرانقیمت، روزنامه‌های اواخر دوره قاجار و مشروطه، روزنامه‌های دوره قاجار چاپ فرانسه، کارت پستال‌های خارجی با قدمت بیش از 100 ساله، اسکناس‌های 20 کشور دنیا، پاسپورت اولیه گیلان دوره ناصری، دست خط و پاکت اولین مکتب خانه در گیلان مربوط به دوره مظفرالدین شاه، اسکناس‌های اوایل انقلاب، نمونه‌هایی از مدال‌ها و نشان‌ها و... به نمایش درآمده است.
قوامی دریافت مجوز برای فعالیت مجموعه داران را ضروری دانست و عنوان کرد: صدور هرگونه مجوز برای مجموعه داری و تاسیس موزه در کشور، تنها از سوی اداره کل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی، تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می شود و هر نوع صدور مجوز فعالیت از سوی دیگر سازمان ها فاقد وجاهت قانونی است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3253/نمایشگاه-مجموعه-داران-در-موزه-رشت
بستن   چاپ