نمایش اسناد چهل ساله تئاتر ایران
شنبه 27 بهمن 1397 - 17:22:46

ایران مراسم نیوزمراسم افتتاحیه نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر ایران به همراه رونمایی از چهار کتاب سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در پنجمین شب جشنواره با حضور دبیر جشنواره تئاتر فجر و جمعی از هنرمندان در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، در ابتدای این مراسم چهار عنوان کتاب تئاتر با عناوین «تئاتر ایران» نوشته آدولف تالاسو و ترجمه جلال ستاری، «تماشا در عصر صفویه» نوشته ژان کالمار و ترجمه یداله آقاعباسی، «بیداری» نوشته ژولیان گارنر و ترجمه داود دانشور و «تئاتر انقلاب؛ مجموعه مقالات سمینار پژوهشی تئاتر پس از انقلاب اسلامی» با گردآوری حامد سقایان رونمایی شد.
نادر بهرانی مرند، دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر، با اشاره به اینکه کتاب ها با همت نصرالله قادری مدیربخش انتشارات جشنواره منتشر شده، افزود: این نمایشگاه نیز اسناد چهل سال تئاتر ایران است که البته کامل هم نیست ولی اسناد دهه های هشتاد و نود بیشتر در دسترس بوده است. این نمایشگاه می‌تواند سرآغازی برای پژوهشگران تئاتر و هنرهای تجسمی باشد.
وی گفت: در نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر ایران اسناد مربوط به افراد دبیرخانه جشنواره سی و هفتم، اداره کل هنرهای نمایشی و افراد منصوب به آن ها استفاده نشده است. تنها عکسی از بنده و چند دوست دیگر متعلق به سال 1369 و نهمین جشنواره تئاتر فجر در نمایشگاه وجود دارد که نشان می دهد ما در آن زمان راهنمایان فرهنگی و هنری جشنواره بوده ایم.
در پایان این مراسم از تلاش های ابراهیم حسینی و همکارانش برای گردآوری اسناد و مدارک و برپایی نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر ایران قدردانی شد و سپس شهرام کرمی و نادربرهانی مرند نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر را افتتاح کردند./1


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3233/نمایش-اسناد-چهل-ساله-تئاتر-ایران
بستن   چاپ