انتقال آب خزر به سمنان
شنبه 27 بهمن 1397 - 20:29:37
ایران مراسم نیوز: نشست علمی تخصصی بررسی طرح انتقال آب دریا ی خزر به مرکز ایران با مشارکت دو دانشگاه گیلان و مازندران در تالار حکمت دانشکده ی انسانی دانشگاه گیلان برگزار شد.
سالم مدیراجرایی این نشست در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری ایران مراسم نیوز گفت: هدف از نشست تخصصی امروزطرح مسئله ی  انتقال آب از حوزه ی دریای خزر به مناطق مرکزی ایران بود و اینکه ماهیت مسئله مورد بررسی قرار گیرد و طی نشست های آینده بر این قراریم که جلسه ای را تدارک ببینیم تا موافقین ومخالفین این طرح حضور پیدا کرده و نظرات کارشناسی خود را مطرح کنند تا دانشجویان و دانش پژوهان در این حوزه با هدف کلی آشنا شوند.
وی ادامه داد:از آنجایی که دبی رود ولگا و سطح آب خزر رو به کاهش است و ورودی دریای خزر با خروجی 200 تا300 میلیون متر مکعب همخوانی ندارد مرگ خزر نتایج زیست محیطی ، اقلیمی و اجتماعی را در برمیگیرد، همچنین از آنجایی که اقتصاد مردمی استان های حاشیه دریای خزر به کشاورزی متکی است با این فاجعه ی زیست محیطی بالکل  زندگی مردم این استانها تحت تاثیر قرار می گیرد.
وی خاطر نشان کرد :در این نشست قراربراین بود یک بخش تریبون داشته باشد که آقای دلخوش  نماینده حوزه ی انتخابی استان گیلان وسخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس در آن حضور داشته باشد که به دلیل حضور در صحن علنی مجلس و رویداد های اخیر کشور نتوانستند دراین نشست حضور به عمل بیاورند.
ولی کارشناس هایی در این نشست حضور پیدا کردند که مرتبط ترین اساتید و نخبگان به این نشست بودند، دکتر لشت نشایی عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه گیلان و فوق دکتری مهندسی سواحل و خانم شاه زیدی فوق تخصص ژئومورفولوژی و خانم دکتر زمانی دکتری اقتصاد و عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه گیلان به بحث وگفتگو پرداختند./5

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3226/انتقال-آب-خزر-به-سمنان
بستن   چاپ