برگزاری وبینار تجاری ایران و اروپا
دوشنبه 18 اسفند 1399 - 13:56:49

ایران مراسم نیوز: همایش تجاری ایران و اروپا با هدف معرفی توانمندی های تجاری بخش های مختلف اقتصادی ایران در 8 سرفصل به صورت آنلاین برگزار و 3درخواست بخش کشاورزی ایران مطرح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز و به نقل از اتاق تعاون ایران، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران به عنوان نماینده بخش کشاورزی ایران در این وبینار اظهار داشت: در سرفصل تجارت کشاورزی،  توانمندی های بخش تعاون و کشاورزی ایران گزارش مبسوطی ارائه و 3 درخواست مشخص مطرح شد.

قاسمی ادامه داد: تبادل تکنولوزی میان ایران و این کشورها، به عنوان اولین درخواست ما مطرح شد به عنوان نمونه قنات که یک دستاورد استفاده بهینه از آب در ایران است و ایران تکنولوژی خوبی در این خصوص دارد و میتواند آن را با دیگر کشورها تبادل کند.

وی افزود: در حال حاضر بخش کشاورزی ایران، برای 400 میلیون نفر غذا  تولید میکند و این پتانسیل برای حاضرین و نمایندگان تجاری کشورها تشریح شد همچنین علاقمندی برای همکاری و مشارکت در این بازار 400 میلیونی به عنوان دومین درخواست مطرح شد.

قاسمی خاطر نشان کرد: در بخش دیگری از این وبینار، آمادگی برای صادرات محصولات کشاورزی در زمینه های پسته، زعفران، میگو، خاویار، کشمش، انار و زردآلو اعلام شد. وی بیان داشت: در این همایش اعلام کردیم که کشورهای اروپایی می توانند این اقلام به صورت مستقیم از ایران و نه از کشورهای ثالث خریداری کنند.

ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش بیان داشت: این همایش را نماینده اتحادیه اروپا، نماینده وزارت خارجه ایران و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افتتاح کردند و 24 سخنران داشت.

به گفته قاسمی، وبینار مذکور در 8 سرفصل مختلف اقتصادی برنامه ریزی شده بود که با بازگشت ایران به اقتصاد جهانی در دوره جدید ریاست جمهوری آمریکا، زمینه برگزاری آن فراهم شد.

وی در خصوص بازخوردهای این همایش ابراز داشت: بازخوردهای خوبی بعد همایش داشتیم و امیدواریم که با پیگیری های اتاق تعاون و سازمان توسعه تجارت قدم مثبتی برای اقتصاد کشاورزی کشور برداریم.

گفتنی است در این همایش براساس سایت رسمی همایش، تعداد 3هزار شرکت ایرانی، اروپایی، آمریکایی و کانادایی ثبت نام کرده و مباحث مطرح شده را پیگیری می کردند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27799/برگزاری-وبینار-تجاری-ایران-و-اروپا
بستن   چاپ