مشارکت کشورهای اروپایی در اکسپو 2020
شنبه 16 اسفند 1399 - 10:09:20


ایران مراسم نیوزاتحادیه اروپا با مشارکت کشورهای عضو ، برگزارکنندگان نمایشگاه و سایر شرکای خود در رویدادها و فعالیت های اکسپو دبی 2020 شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، دومین نشست مقامات ارشد تحت چارچوب توافق نامه همکاری بین اداره اقدام خارجی اروپا و وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی امارات متحده عربی عملا در تاریخ 3 مارس برگزار شد که این جلسه به ریاست محمد الشیحی ، مدیر امور اروپا در وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی و معاون مدیر عامل در خاورمیانه و شمال آفریقا در اداره اقدام خارجی اروپا کارل هالگارد است.

دو طرف از پیشرفت در اجرای توافق نامه همکاری امضا شده در سال 2018 استقبال کردند ، که به تقویت همکاری در تعدادی از زمینه های سیاست ، از جمله اقتصاد ، کشاورزی ، تجارت ، علوم پیشرفته ، انرژی های تجدید پذیر و انتقال آب و هوا ، امنیت و مبارزه با تروریسم کمک کرد.

امارات و اتحادیه اروپا همچنین بر اهمیت تلاش های مشترک برای مبارزه با کوفید-19 تأکید کردند که هر دو طرف متعهد شدند که به تبادل بهترین روش ها در واکنش همه گیر ادامه دهند علاوه بر این ، هر دو طرف به اهمیت اکسپو 2020 دبی در تقویت بیشتر روابط اتحادیه اروپا و امارات متحده عربی اشاره کردند.

به طور خاص ، گفتگو درباره تلاش های دو طرف برای از بین بردن موانع تجارت ، گسترش روابط سرمایه گذاری و کار مشترک در بخشهای برتر ، از جمله ، محدود به انرژی های تجدید پذیر ، امنیت غذایی ، علوم فضایی ، دیجیتالی شدن ، هوش مصنوعی و بلاکچین بود این نشست همچنین به هر دو طرف اجازه داد تا همکاری های تا به امروز را بررسی کنند و به طور مشترک فرصت های جدید را در زمینه های امنیتی و ضد تروریستی ، از جمله در مرکز CBRN امارات و مرکز هدایا ، شناسایی کنند.

هر دو طرف توافق کردند تا فرصت های بیشتری را برای تبادل بهترین شیوه ها و تخصص در فعالیت های مربوط به امنیت (به ویژه جلوگیری و مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز) کشف کنند ، گفتگوی ساختاری خود را در زمینه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم ادامه دهند هر دو طرف در مورد راه های تقویت گفتگوی سیاسی و کشف همکاری در زمینه های همکاری توسعه و کمک های بشردوستانه ، به ویژه در خاورمیانه و شاخ آفریقا ، گفتگو کردند.

اتحادیه اروپا و امارات همچنین در مورد چگونگی تعمیق همکاری در ارتقا برنامه 2030 ، اهداف توسعه پایدار ، توافق نامه پاریس و توانمند سازی و حمایت از زنان ، تبادل نظر کردند.

 


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27767/مشارکت-کشورهای-اروپایی-در-اکسپو-2020
بستن   چاپ