وبینار «شیمی دارویی» برگزار می‌شود
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 12:08:23

ایران مراسم نیوز: انجمن علمی دانشجویی علوم شیمی و نفت دانشگاه شهید بهشتی با همکاری انجمن علمی شیمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، در سلسله وبینارهای معرفی گرایش های رشته شیمی به معرفی «شیمی دارویی» می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از ایسنا، رشته شیمی دارویی یک رشته علمی است که در چند دهه اخیر به سرعت پیشرفت کرده‌ است. علم شیمی به عنوان یک علم پایه زیر بنای علومی مانند: پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و بیولوژی و … است.هدف اصلی از ایجاد این رشته پرورش نیروی متخصص به عنوان داروساز در مراکز مربوط به شیمی است. علاقه‌مندان به رشته‌های شیمی و داروسازی در انتخاب رشته تجربی این رشته را در نظر داشته باشند.

ترکیبات مورد استفاده به عنوان دارو اغلب ترکیبات ارگانیک هستند که غالباً به طبقات گسترده مولکول‌های آلی کوچک (به عنوان مثال آتورواستاتین، فلوتیکازون، کلوپیدوگل) و بیولوژیک (اینفلیکسیماب، اریتروپویتین، انسولین گلارژین) تقسیم می‌شوند.

شیمی دارویی مطالعه داروها و شامل تولید دارو است  کار شیمی دارویی معمولاً در یک آزمایشگاه انجام می‌شود.شیمی دارویی شامل داروهای پزشکی و درمانی برای بیماری‌ها، تکنیک‌های تحلیلی، داروسازی، متابولیسم و تضمین کیفیت است. بسیاری از دانشجویان شیمی دارویی بعد از فارغ التحصیلی در آزمایشگاه مشغول به کار خواهند شد. شیمی دارویی منجر به مشاغل در توسعه دارو، بیوتکنولوژی، شرکت‌های داروسازی، امکانات تحقیقاتی و … می‌شود.

این رشته علم پیدا کردن روش‌های درمان بیماری، شناخت داروها و کیفیت آن‌ها و شیمی درمانی است که دارای زیر شاخه‌هایی از جمله فارماکوکینتیک، فارماکودینامیک و متابولیسم دارو است. این زیر شاخه‌ها در رابطه با تاثیر دارو روی بدن انسان تحقیق می‌کنند.

این وبینار با تدرس دکتر سعید بلالایی ـ استاد تمام و عضو هیئت علمی گروه شیمی دارویی دانشکده شیمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، روز چهارشنبه ششم اسفند 99 ساعت 17 به صورت زنده از این لینک  پخش خواهد شد.



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27668/وبینار-«شیمی-دارویی»-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ