دانشجویان از حمایت آستان قدس رضوی برخوردار می‌شوند
شنبه 8 دي 1397 - 16:26:48

ایران مراسم نیوز: آستان قدس رضوی، از پایان‌نامه‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد،  محمد کافی، رئیس این دانشگاه در نشست تخصصی و امضای قرارداد پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد و آستان قدس رضوی، توجه ویژه تولیت و مدیران این آستان به بحث علم و فناوری را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در طول چند سال اخیر تلاش شده است با تأکید بر مشترکات و نقاط قوت موجود، فعالیت‌های انجام‌شده به سمتی برود تا ادامه فعالیت‌ها و تلاش‌های مدیران سابق باشد و درنهایت منجر به پیشرفت و توسعه دانشگاه فردوسی مشهد شود.
کافی توجه به علم، پژوهش و فناوری را لازمه پیشرفت و اعتلای استان خراسان رضوی و کشور دانست و افزود: خراسان رضوی باید به قطب علمی و پژوهشی کشور تبدیل شود و قطعاً دانشگاه فردوسی مشهد و آستان قدس رضوی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارند می‌توانند این مهم را تحقق بخشند اما لازم است تا این دو مرکز تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند و فعالیت‌ها به سمتی برود که اثرگذارتر و درعین‌حال پژوهش محورتر شود تا موجب حل مشکلات و معضلات کشور شود.
وی، حضور آستان قدس رضوی در این منطقه را یکی از مهم‌ترین نعمت‌ها و امتیازات ممکن ذکر کرد و گفت: تلاش‌های صورت گرفته در آستان قدس رضوی در حوزه علم‌آموزی و دانش‌پژوهشی برای استان خراسان رضوی بسیار مفید بوده است. لازم است با همفکری و همگرایی این مرکز با دانشگاه فردوسی مشهد که ازلحاظ آموزشی و پژوهشی یکی از دانشگاه‌های سرآمد در کشور است ارتباطات تنگاتنگی ایجاد شود و از این رابطه دو طرف سود ببرند.
مهدی نژاد، معاون علمی آستان قدس رضوی، نیز در این نشست، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص پیشرفت جامعه، توجه به اقتصاد، فرهنگ و علم‌آموزی را از مهم‌ترین ارکان توسعه کشور دانست و افزود: ما باید با جهاد مستمر به سمت مرجعیت علمی حرکت کنیم و این برای ما یک تکلیف قانونی به حساب می آید و لازم است تا در این عرصه از هیچ‌گونه تلاش و جهادی فروگذار نباشیم تا به هدف و غایت نهایی که بهره‌مندی کشور از علم و دانش است دست پیدا کنیم.
به گفته وی، دانشگاه فردوسی مشهد دارای ظرفیت‌های زیادی در عرصه پژوهش و فناوری است که این ظرفیت‌ها کنار پتانسیل بالای آستان قدس رضوی در عرصه دانش و پژوهش اگر به‌صورت مشترک و مؤثر مورداستفاده قرار گیرد می‌تواند زمینه‌ساز تحولات گسترده در استان خراسان رضوی و کشور شود.
وی توجه به بحث گردشگری، معماری اسلامی و وقف را لازم برشمرد و گفت: در این سه حوزه استان خراسان رضوی باید در کشور و جهان سرآمد باشد و لازم است تا زیرساخت‌های موردنیاز در این حوزه‌ها فراهم شده و از آن استفاده بهینه شود؛ قطعاً آستان قدس رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری یکدیگر می‌توانند در این مسیر موفق باشند./1


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/274/دانشجویان-از-حمایت-آستان-قدس-رضوی-برخوردار-می‌شوند
بستن   چاپ