وبینار تالاب بین‌المللی هامون و بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها
سه شنبه 14 بهمن 1399 - 15:39:41

ایران مراسم نیوز:  انجمن علمی دانشجویی محیط زیست دانشکده منابع طبیعی و علوم دانشگاه تربیت مدرس وبینار «تالاب بین‌المللی هامون و بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها» را برگزار می‌‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از ایسنا، دریاچه و تالاب بین‌المللی هامون سومین دریاچه بزرگ ایران پس از دریاچه خزر و دریاچه ارومیه، هفتمین تالاب بین‌المللی جهان و یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره یونسکو در ایران است.

این دریاچه از چهار دریاچه کوچک به نام‌های دریاچه هامون صابری یا سیستان، دریاچه هامون پوزک ایران، دریاچه هامون هیرمند و دریاچه هامون پوزک افغانستان تشکیل شده‌ است که در زمان فراوانی آب به هم می‌پیوندند و دریاچه مشترک هامون بین افغانستان و ایران را تشکیل می‌دهند اصلی‌ترین رود در حوضه‌ آب‌ریز دریاچه‌ هامون، رود هیرمند است که به علت نوسانات آب این رود مشکلاتی برای کل اکو سیستم تالاب پدید آمده است. هامون در ادبیات ایران نیز جایگاه‌ ویژه‌ای دارد. در شاهنامه‌ی فردوسی از این تالاب زیبا با نام دیاچه‌ی زره یاد شده است.

این برنامه با سخنرانی دکتر ساحل پاکزاد، عضو پژوهشکده تالاب بین‌المللی هامون دانشگاه زابل روز سه شنبه، 14 بهمن ساعت 20 الی 21 به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک مراجعه کنند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27191/وبینار-تالاب-بین‌المللی-هامون-و-بررسی-چالش‌ها-و-فرصت‌ها
بستن   چاپ