دکتر زمانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه معدن گفت:
برگزاری شایسته نمایشگاه معدن حمایت از بخش معدن کشور است
يکشنبه 12 بهمن 1399 - 14:00:51

ایران مراسم نیوز: مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی بر ضرورت حمایت از بخش معادن کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، دکتر زمانی گفت: بخش عظیم معدن یکی از ذخایر و منابع با اهمیت کشور است که متاسفانه در سالیان اخیر توجه چندانی به آن نشده و ما نتوانستیم آن طور که باید از این منابع خدادادی به شکل بهتری بهره مند شویم .

وی افزود: با توجه به این که اکثر استان های کشور دارای منابع و ظرفیت های  خوب معدنی هستند و می توان با تامین زیر ساخت های لازم بعد از کشف معادن درآمد قابل توجهی در نقاط مختلف کشور ایجاد کرد .

حسن زمانی با تاکید بر این که معادن کشور می تواند بازوی اقتصاد ایران شود گفت : جمهوری اسلامی ایران با توجه به دسترسی مناسب به بازارهای کشورهای همسایه و قرار گیری در موقعیت استراتژیک اقتصادی که در منطقه دارد باید از این فرصت استفاده کرده و با صادرات تولیدات و فرآوری های معدنی ، اقتصاد ایران را از وابستگی به در آمد نفتی نجات دهیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه مشترکی که اخیرا میان شرکت سهامی نمایشگاه ها و خانه معدن ایران منعقد شد افزود : پیرو منویات مقام معظم رهبری که فرموده بودند یکی از بهترین جایگزین نفت و معادن هستند، در عمل مجموعه همکارانم در شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با تمام توان در جهت تقویت و حمایت از حوزه معدن کشور تعامل و همکاری مشترک خوبی با خانه معدن برنامه ریزی کرده ایم که امیدوارم موجب رشد بخش معدن کشور شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در پایان اظهار کرد:  اقتصاد ایران در بخش های مختلف نیاز به بازنگری اساسی دارد و بخش معدن می تواند جای گزین مناسب بجای در آمد نفتی شود و ما باید به سمت اقتصاد معدن محور حرکت کنیم.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27117/برگزاری-شایسته-نمایشگاه-معدن-حمایت-از-بخش-معدن-کشور-است
بستن   چاپ