نخستین نمایشگاه دو سالانه ملی نقاشی شاهنامه در مشهد گشایش یافت
شنبه 11 بهمن 1399 - 11:20:21

ایران مراسم نیوز: نمایشگاه آثار برگزیده نخستین دوسالانه ملی نقاشی شاهنامه در مشهد با محور شاهنامه فردوسی شاهکار ادبیات کهن فارسی، روز شنبه در موزه بزرگ خراسان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، رییس اداره امور هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: هدف این نمایشگاه نگاه به شاهنامه و معرفی موضوعات و محتوای مرتبط با آن بود تا آشنایی بیشتری نسبت به ادبیات کشور ایجاد شود.

بهزاد چوپانکاره افزود: 300 اثر به این جشنواره ارسال و برای این نمایشگاه در 2 نوبت داوری شد و در حال حاضر 30 اثر برگزیده در موزه بزرگ خراسان در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز گفت: برگزاری نمایشگاه دوسالانه فردوسی زمینه شناخت اسطوره های ادبیات کشور را فراهم می کند.

محمد محسن مصحفی با بیان این که برگزاری این نمایشگاه نقش مهمی در آگاهی بخشی عمومی از هویت ملی و دینی ایفا می کند افزود: ادبیات ایران حرفهای زیادی در دنیا برای گفتن دارد از طرفی قله ادبیات ایران همه ستارگان درخشان را در خود جای داده لذا نباید از ادبیات ملی غافل شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در این نمایشگاه از همه شهرهای کشور، نقاشان برجسته ای شرکت کردند که در نمایشگاههای مشابه سالهای گذشته سابقه نداشته است.

رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: همه هنرمندان با شوق و علاقه زیادی در این نمایشگاه شرکت کردند و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه نخستین دوسالانه بوده است و امید است که نمایشگاههای مرتبط با فردوسی هر ساله در این شهر تکرار شود.

نمایشگاه دو سالانه ملی نقاشی شاهنامه تا 30 بهمن ماه همه روزه از ساعت 9 تا 17 به جز روزهای تعطیل در بوستان کوهسنگی، موزه بزرگ خراسان پذیرای علاقه مندان است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27076/نخستین-نمایشگاه-دو-سالانه-ملی-نقاشی-شاهنامه-در-مشهد-گشایش-یافت
بستن   چاپ