رویداد ملی ایران هم‌کیش، ضرورت اعمال حاکمیت ملی در کیش
پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 07:22:47

ایران مراسم نیوز: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت گستره عظیم فرهنگی، ادبیات، عرفان و شعر به عنوان یک تمامیت گسترده برای ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، غلامحسین مظفری در آئین برگزاری رویداد ملی ضرورت اعمال حاکمیت ملی با عنوان ایران هم‌کیش گفت: عشق به وطن مقوله ارزشمندی است که ریشه در ایمان و تعهد افراد دارد. ما نیز باید تمام تلاش خود را بکارگیریم تا ایران عزیز آن گونه که شایسته است مورد اهتمام قرارگرفته و در همه عرصه‌ها پیروز و سربلند باشد.

وی افزود: تمامیت ارضی کشور محدود به مرز‌های جغرافیایی نیست بلکه حوزه‌ها و موضوعات مختلف باید مورد توجه باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: موضوعات مطرح شده در این رویداد مهم باید در قالب ویژه نامه و یا کتاب منتشر شود تا بتوانیم سهم خود را در این رویداد ملی ایفا کنیم.

وی توجه به مقوله‌های متنوع شعر، موسیقی، حقوق، فیلم و ادبیات را ازویژگی‌های مثبت همایش " ایران هم کیش" برشمردو گفت: در تنظیم برنامه‌ها به نواحی مختلف ایران عزیز و موسیقی شمال تا جنوب کشورپرداخته شدکه نشانه اهمیت همدلی و انسجام اقوام مختلف است.

مظفری افزود: امیدواریم جزیره کیش نیز بتواند همان گونه که در شان مردم ایران است در زمینه تقویت وفاق ملی و توسعه کشور گام‌های موثری بردارد.

دبیر علمی و اجرایی "ایران هم‌کیش" نیز جزیره کیش را بهترین گزینه برای میزبانی این رویداد مهم که با هدف بررسی چیستی و چگونگی اعمال حاکمیت ملی برگزارشده است برشمرد.

سعید رضادوست گفت: امروز جزیره کیش مامنی ارزشمند برای هنردوستان و فرهنگ مداران کشور است و گنجینه‌ای از خرده فرهنگ‌های مختلف ایران پهناوراست که باید آن را قدر دانست.

وی با اشاره به تحقق روایتی ملموس از مفهوم وطن، هویت و حاکمیت ملی به عنوان دستاورد‌های ارزشمند این رویداد، تصریح کرد: هویت ملی ما را چیزی جز همین خرده فرهنگ‌ها و روایت‌ها تشکیل نمی‌دهد.

دبیر علمی اجرایی رویداد "ایران هم کیش" گفت: هدف از برگزاری این رویداد معرفی ایران با تمام ابعاد ملی، دینی، قومی و زبانی است که با تقویت همکاری‌های میان بخشی در سازمان منطقه آزاد کیش و به مدد اهتمام ویژه مدیرعامل فرهیخته این سازمان به مقوله فرهنگ محقق شد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27019/رویداد-ملی-ایران-هم‌کیش،-ضرورت-اعمال-حاکمیت-ملی-در-کیش
بستن   چاپ