جشنواره اقوام با مشارکت مجازی هزار و 700 هنرمند در گرگان برگزار می‌شود
يکشنبه 5 بهمن 1399 - 17:03:09

ایران مراسم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: چهاردهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با مشارکت هزار و 700 هنرمند صنایع دستی و موسیقی استان های کشور به صورت مجازی در گرگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از ایرنا، احمد تجری، در این باره گفت: در بخش صنایع دستی 600 هنرمند گلستان به همراه 900 هنرمند دیگر استان‌های کشور با ارائه بیش از هفت هزار قلم انواع محصول و آثار تولیدی برای عرضه و فروش حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این جشنواره 20 گروه موسیقی سنتی و آئینی مناطق مختلف کشور شامل 200 هنرمند از گلستان، مازندران، گیلان، آذریایجان شرقی، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان و سیستان و بلوچستان حضور خواهند داشت.

تجری افزود: این جشنواره به صورت مجازی نهم تا دوازدهم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این جشنواره در فضای مجازی به آدرس اینترنتی www.gcth.ir بارگذاری شده و شامل بخش‌های مختلف است که بخش صنایع دستی به صورت فروش اینترنتی است و بخش موسیقی نوائی و سنتی از ساعت 21 الی 22 و 30 دقیقه هر شب از این درگاه بر روی اینستاگرام و آپارات قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: برگزاری سه وبینار در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برگزاری جشنواره فیلم و عکس از 13 دوره گذشته تاکنون، معرفی کارآفرینان نمونه در بخش‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، معرفی آداب و رسوم، سبک زندگی، هنرهای صنایع دستی و موضوعات مرتبط روستاهای هدف گردشگری استان از دیگر برنامه های چهاردهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/26945/جشنواره-اقوام-با-مشارکت-مجازی-هزار-و-700-هنرمند-در-گرگان-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ