با حضور هیئت رئیسه اتاق اصناف و تعدادی از روسای اتحادیه‌های صنفی تهران:
نشست بررسی فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار شد
جمعه 3 بهمن 1399 - 11:01:16

ایران مراسم نیوز: نشست بررسی فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با حضور هیئت رئیسه اتاق اصناف و تعدادی از روسای اتحادیه‌های صنفی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، به منظور بررسی و تحلیل کسب و کارها در فضای مجازی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چگونگی عملکرد اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی در این حوزه جلسه‌ای با حضور قاسم نوده فراهانی رئیس، ابراهیم درستی، نایب رئیس اول و خسرو ابراهیمی‌نیا، نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران و تعدادی از روسای اتحادیه‌های صنفی در محل کمیسیون‌های این اتاق تشکیل شد.
در این جلسه ابتدا قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در سخنانی با اشاره به رشد و گسترش فعالیت و کسب کار در فضای مجازی گفت: راه‌اندازی و فعالیت اپلیکیشن‌های مختلف در فضای مجازی در حوزه کسب و کار و خرید و فروش شاهدی بر گسترش و فراگیری اینگونه مبادلات می‌باشد که با توجه به تغییر رویه‌های زندگی نمی‌توان مانع آن شد.

فراهانی با تاکید بر تجهیز اصناف به علم و فن آوری‌های جدید در کسب و کار افزود: آنچه مسلم است اینکه اصناف باید خود را تجهیز به علم و تکنولوژی‌های نوین کسب و کار کند و چاره‌ای جز این ندارد که در غیر این صورت از قافله عقب می‌افتد.

او به جولان برخی افراد در فضای مجازی و انجام برخی فعالیت‌های غیرقانونی و بدون مجوز و نظارت اشاره کرده و گفت: باید با راهکارها و برنامه‌های متقنی بتوانیم حضور و فعالیت قانونی، همراه با نظارت افراد صنفی را در فضای مجازی مهیا کنیم تا بتوانیم هم حقوق مصرف‌کننده و هم افراد دارای مجوز و پروانه کسب را تامین نماییم.

در این نشست مقرر شد کارگروهی متشکل از متخصصان و کارشناسان فنی- صنفی برای بررسی و برآورد کارهای لازم جهت ساماندهی فعالیت اصناف در فضای مجازی تشکیل شود.

به منظور دستیابی به اهداف موردنظر مقرر شد جلسات بعدی با دعوت و حضور اساتید دانشگاهی و حضور برخی مسئولان ذیربط سازمان‌ها برگزار شود.

این جلسه با حضور اتحادیه‌های چاپخانه‌داران، سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین، تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی، فروشندگان ماشین‌آلات کشاورزی، صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزی، فروشندگان اشیای قدیمی و صنایع دستی، تعمیرکاران خودرو، تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ایمنی و آتش‌نشانی، رستوران‌داران و سلف سرویس‌، دارندگان خشکشویی و لباسشویی، درودگران و مبل‌سازان، دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی، تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، فروشندگان چرم و لوازم کفش، بنکداران مواد غذایی، سوپرمارکت و مواد پروتئینی، خواربارفروشان، کفش‌های ماشینی و لاستیکی، فروشندگان لوازم خانگی، تزئینات داخلی ساختمان، فروشندگان موتور و دوچرخه و لوازم یدکی مربوطه، ناشران و کتابفروشان، فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات برگزار شد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/26886/نشست-بررسی-فعالیت-کسب-و-کارها-در-فضای-مجازی-و-فروشگاه‌های-زنجیره‌ای-برگزار-شد
بستن   چاپ