جشنواره کتابخوان و رسانه برگزار می‌شود
دوشنبه 29 دي 1399 - 08:28:48

ایران مراسم نیوز: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ رضوی گفت: نخستین جشنواره کتابخوان و رسانه در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر سبزیان در این باره افزود: این جشنواره با هدف تقویت فضای کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، تقویت ارتباط رسانه‌ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی و ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: کتابخانه، کتابدار، کتابخوان، اهدای کتاب، کتابخانه و خانواده، مسوولیت اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ترویج فرهنگ مطالعه، برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی و توجه به نقش آموزش در کتابخانه های عمومی از محورهای این جشنواره است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ رضوی گفت: دبیرخانه مجازی اولین جشنواره کتابخوان و رسانه نیز فعال شده و اصحاب رسانه در خراسان رضوی تا یکم بهمن ماه فرصت دارند تا با ارسال آثار خود در قالب‌های مختلف نظیر خبر، مصاحبه، گزارش و عکس به آدرس festival.iranpl.ir در این رویداد مشارکت کنند.

سبزیان با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های عمومی در بستر فضای مجازی همزمان با شیوع ویروس کرونا افزود: خوشبختانه در این مسیر دستاوردهای خوبی داشته‌ایم و شهروندان نیز در فضای مجازی بیشتر با کتاب انس گرفته‌اند.

٢١٤ کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/26770/جشنواره-کتابخوان-و-رسانه-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ