جشنواره فرهنگی هنری «همسایه من تالاب» در منطقه آزاد انزلی
سه شنبه 16 دي 1399 - 09:48:33

ایران مراسم نیوز: مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: «جشنواره فرهنگی هنری همسایه من تالاب» توسط سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه‌های عکاسی، نقاشی، قصه‌گویی و دلنوشته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، معصومه شهبازی در این باره افزود: این جشنواره به منظور گرامیداشت روز جهانی تالاب و با هدف آموزش و آگاهی بخشی عمومی نسبت به اهمیت حفاظت از تالاب‌ها، به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌های بی‌بدیل اکوسیستم کره زمین برپا می‌شود.

وی تاکید کرد: بهره‌گیری از دوران همه‌گیری ویروس کرونا که بر اساس آن مردم با اهمیت محیط زیست بیشتر آشنا شده و آگاهی آن‌ها نسب به اثر خطرناکی که عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی می‌تواند بر سبک زندگی و حتی حیات ما اثر مستقیم داشته باشد، بیشتر شده و تبدیل این فرصت به دوره‌ای برای هم فکری و اندیشیدن در خصوص اهمیت تالاب‌ها در زندگی ما و به ویژه تالاب بین‌المللی انزلی را باید از مهمترین دلایل برگزاری این همایش اعلام کرد.

شهبازی رده سنی جشنواره تالابی همسایه من تالاب را 6 تا 18 سال و در سطح استان گیلان عنوان کرد و افزود: بخش‌های مادر، کودک و تالاب، آموزگار، همسایگان تالاب، نقش تالاب بر زندگی جوامع محلی،گونه های جانوری و گیاهی تالاب (تنوع زیستی) و در نهایت حفاظت از تالاب محورهای تشکیل دهنده جشنواره را تشکیل می‌دهد.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان می توانند در هر دو رشته و حداکثر با 2 آثار شرکت نمایند در خصوص زمان بندی برگزاری این جشنواره چنین توضیح داد: آخرین فرصت جهت ارسال آثار 10 بهمن ماه 1399 می باشد و زمان اعلام نتایج نیز 16 بهمن ماه خواهد بود و علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق شماره واتس آپ و تلگرام 09102618653  و آدرس اینستاگرام TALAB_MA ارسال کنند.

شهبازی با بیان اینکه به 50 نفر از برگزیدگان مسابقات هر رشته جوایز ارزنده ای اعطا می شود، افزود: در رشته عکاسی شرکت کنندگان می توانند با استفاده از تلفن همراه و دوربین دیجیتال، عکس‌های خود را با فرمت  JPG  ارسال‌ نمایند و در رشته نقاشی نیز علاقه مندان با بهره‌گیری از تکنیک آزاد، نقاشی‌های خود را در ابعاد اندازه کاغذ A4 و A3 نقاشی نموده و تصویر نقاشی خود را با با فرمت JPG و وضوح مناسب برای شرکت در مسابقه به آدرس شبکه های اجتماعی جشنواره ارسال نمایند.

وی، انتخاب قصه‌ای کوتاه در مورد تالاب و یا داستان کوتاهی از نوشته و یا اجرای خاطرات خود به صورت تصویری را مهمترین قواعد بخش قصه و خاطره‌گویی اعلام کرد و گفت: از سوی دیگر روایت قصه توسط یک نفر انجام شود، قصه گویی یا به صورت سنتی (قصه‌گویی به شیوه روایت‌گری بدون ابزار) یا قصه‌گویی خلاق (قصه‌گویی با استفاده از ابزار و امکانات دیداری و شنیداری) باشد، قصه‌گویی به زبان گیلکی امتیاز محسوب می‌شود، تصویربرداری با موبایل به صورت افقی با صدای مطلوب و بدون لرزش و حرکت دوربین باشد، زمان فیلم ارسالی حداکثر 3 دقیقه باشد و در نهایت پوشش مناسب در زمان قصه گویی رعایت شود (با لباس فرم).

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص بخش دلنوشته که مشتمل بر شعر و متن ادبی است، افزود: شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان استان می‌توانند درباره محورهای جشنواره، شعر و یا متن ادبی خود را در یک صفحه به همراه با مشخصات شامل نام و نام خانوادگی، سن، نام شهرستان و شماره تماس به آدرس‌های اعلام شده ارسال کنند.

گفتنی است جشنواره فوق با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شبکه سازمان‌های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان برگزار می‌شود.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/26436/جشنواره-فرهنگی-هنری-«همسایه-من-تالاب»-در-منطقه-آزاد-انزلی
بستن   چاپ