نمایشگاه ایتکس با هدف جذب نیروی کارآمد برگزار می‌شود
دوشنبه 15 دي 1399 - 09:43:23

ایران مراسم نیوز: مسوول برگزاری نمایشگاه ایتکس گفت: این نخستین نمایشگاه مجازی درحوزه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات است که با شبیه سازی سه بعدی فضاهای مختلف، امکان ارائه محصولات و خدمات بر بستر فضای مجازی را برای شرکت ها و سازمان ها فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،عبدالحمید روزی‌طلب افزود: نمایشگاه ایران ایتکس با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، معاونت فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات مخابرات برگزار می‌شود و در حوزه شناسایی افراد و استارتاپ های توانمند حوزه ICT و برقراری ارتباط آن ها با مجموعه های مرتبط فعال شده است.

وی گفت: شرکت ها همواره برای جذب نیرو و سرمایه انسانی با مشکل دستمزدهای بالای متخصصان روبرو بودند که این نمایشگاه کمک خواهد کرد با جذب افراد مستعد و آموزش های فشرده، دستمزدها کمتر شده و خروجی و بازده کارافزایش خواهد یافت.

روزی طلب در ادامه به مزایای نمایشگاه مجازی نسبت به نمایشگاه های حضوری اشاره کرد و گفت: در شکلتهران مجازی  محدودیت زمان و مکان نداریم و به صورت 24 ساعته امکان بازدید برای علاقمندان وجود خواهد داشت.

وی امکان برگزاری کارگاه های اختصاصی داخل غرفه ها، صرفه جویی در رفت و آمد بازدید کنندگان ،کاهش هزینه های چاپ و تبلیغات و به تبع آن کمک به محیط زیست ، کاهش هزینه های غرفه سازی ، پذیرایی و هدایای تبلیغاتی را از جمله مزایای این نمایشگاه مجازی دانست.

مسوول برگزاری نمایشگاه ایران ایتکس در ادامه گفت: امسال امکان آنالیز دقیق و کامل بازدید کنندگان وجود دارد و شرکت ها می توانند به راحتی از میان بازدیدکنندگان نیروی انسانی مورد نیاز خود را جذب کنند و در مقابل امکان مذاکره مستقیم بازدیدکنندگان با مدیران شرکت ها نیز فراهم شده است.

 4 بخش اصلی نمایشگاه و نحوه عملکرد شرکت‌ها

روزی طلب خاطر نشان کرد: این نمایشگاه شامل 4 بخش اصلی است که در بخش اول که سالن اصلی نمایشگاه است، امکان بازدید از غرفه‌های سازمان‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف به‌صورت مجازی وجود دارد. بازدید از این سالن برای عموم آزاد است.

وی گفت: اما بخش دوم سالن استارت‌آپ‌ها و محل برگزاری رویداد استارت‌آپ تلنت است. در این سالن که به صورت یک ساختمان در شهر نمایشگاهی ایران ایتکس قرار دارد، در مرحله اول استارت‌آپ‌ها به ارائه محصولات و خدمات خود پرداخته و امکان برگزاری جلسات خصوصی با افراد مختلف را خواهند داشت. همچنین رویداد استارتاپ تلنت startup talent در این سالن برگزار خواهد شد.

روزی طلب ادامه داد:  در این رویداد هر کدام از استارت‌آپ‌ها پس از ثبت نام در سامانه و ارائه اولیه از محصولات خود، مورد بررسی مقدماتی قرار خواهند گرفت و پس از تایید ثبت نام و براساس برنامه زمانبدی، در روز برگزاری رویداد 10 دقیقه به ارائه عمومی محصولات و خدمات خود می‌پردازند. سپس کمیته داوری رویداد که شامل سرمایه‌گذاران و افراد برجسته در این حوزه هستند به استارت‌آپ‌ها نمره داده و برترین‌ها انخاب می‌شوند. استارت‌آپ‌های برتر علاوه بر دریافت جوایز نقدی امکان جذب سرمایه گذار را خواهند داشت.

مسوول برگزاری نمایشگاه ایتکس افزود: سالن کارگاه‌ها بخش کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی نمایشگاه ایران ایتکس است که در آن شرکت‌های حاضر در نمایشگاه می‌توانند با هماهنگی تیم برگزارکننده کارگاه‌های آموزشی عمومی برگزار کنند
وی در ادامه گفت: همچنین قرار است هشتمین رویداد ITWeekend که هفت دوره آن از سال‌ 1395 تا کنون برگزار شده، باتوجه به شیوع کرونا، به صورت آنلاین و در کنار نمایشگاه ایران ایتکس برگزار شود.

مدیر گروه دانشگاه شریف ICT (فناوری اطلاعات)گفت: ITWeekend رویدادی است که در آن افراد سرشناس در حوزه فناوری اطلاعات تجربیات خود را در قالب سخنرانی‌های کوتاه با مخاطبان به اشتراک می‌گذارند.

وی افزود: در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه های آموزشی مختلف، جشنواره فناوری اطلاعات و مسابقات استعدادیابی استارتاپ ها، بازی های سه بعدی به صورت مجازی برگزار می شود و در هر روز نمایشگاه دو سخنرانی تخصصی ، دو استارتاپ و یک کارگاه آموزشی برای بازدید کنندگان خواهیم داشت.

روزی طلب زمان افتتاحیه این نمایشگاه را تاریخ 25 بهمن سال جاری دانست و افزود: علاقمندان به این حوزه تا تاریخ 5 اسفند ماه به صورت 24 ساعته امکان بازدید از نمایشگاه را خواهند داشت.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/26391/نمایشگاه-ایتکس-با-هدف-جذب-نیروی-کارآمد-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ