سالنامه آماری 1398 اتاق ایران منتشر شد
يکشنبه 14 دي 1399 - 09:39:31

ایران مراسم نیوز: سالنامه آماری 1398 اتاق ایران توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، سالنامه آماری 1398 اتاق ایران توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد.

در این سالنامه که در چهار بخش تهیه شده، اطلاعات جامعی از فعالیت‌های بخش‌خصوصی ارائه شده است.

سالنامه آماری 1398 اتاق ایران در چهار بخش عملکرد اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی در تسهیل امور فعالان اقتصادی به شرح اقدامات و فعالیت‌های واحدهای مختلف آن اختصاص دارد. در این بخش همچنین اطلاعات اعضای اتاق ایران به تفکیک رشته فعالیت‌های اصلی و فرعی آن‌ها ارائه شده است.

در بخش دوم، آمارهای مربوط به فعالیت‌های بخش خصوصی از سازمان‌ها، دستگاه‌ها و مراکز آماری موجود گردآوری شده‌است. آمار مربوط به تعداد کارگاه‌ها، تعداد شاغلان، تعداد معادن، تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تعداد بهره‌برداران حوزه کشاورزی و همچنین ارزش سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش خصوصی کشور جزو آمار ارائه شده در این بخش است.

در بخش سوم سالنامه، نتایج طرح‌های آمارگیری اتاق ایران از جمله پایش محیط کسب‌وکار، شاخص مدیران خرید در بخش صنعت و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی اصلی مرتبط با محیط کسب‌وکار برای کل سال محاسبه و منتشر شده است.

در بخش چهارم، جایگاه ایران در اقتصاد جهان بررسی شده است؛ این بخش که اطلاعات آن از منابع مختلف بین‌المللی از جمله مجمع جهانی اقتصاد و بانک جهانی استخراج شده، به مؤلفه‌های مربوط به انجام کسب‌وکار و مقایسه رقابت‌پذیری ایران با سایر کشورها اختصاص دارد؛ آمار مربوط به وضعیت صادرات و واردات، حمل‌ونقل، گردشگری، تولید نفت، فولاد، سیمان و انرژی خورشیدی نیز در این بخش آمده است.

متن کامل گزارش را از اینجا بخوانید.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/26352/سالنامه-آماری-1398-اتاق-ایران-منتشر-شد
بستن   چاپ