برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان
شنبه 13 دي 1399 - 09:56:39

ایران مراسم نیوز: مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: نمایشگاه ایران در افغانستان با حضور شرکت‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف خدمات فنی و مهندسی، تاسیسات، ماشین آلات، مصالح ساختمانی، راه سازی، آب، برق، انرژی، مخابرات، چاپ و بسته بندی، ماشین آلات کشاورزی، صنایع غذایی، فرش و لوازم خانگی، نساجی، تجهیزات پزشکی و بهداشتی، خدمات فرهنگی و دیگر زمینه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، سعیدصیفی افزود: در برپایی ششمین دوره از این نمایشگاه از همکاری استانداری خراسان رضوی و دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی بهره گرفته‌ایم.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد ادامه داد: برای برگزاری این نمایشگاه هماهنگی‌هایی با سفارت و کنسولگری ایران در کابل و هرات، رایزن اقتصادی ایران در کابل و اتاق تجارت هرات صورت گرفته است. همچنین از طرف اتاق تجارت هرات و سفارت ایران در کابل، از تجار کشور افغانستان جهت بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.
صیفی با تاکید بر اینکه برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی در داخل و خارج از کشور، نقش موثری در رشد صادرات غیرنفتی ایران دارد، بیان کرد: هر کشوری برای تجارت با دیگر کشور‌ها و تداوم آن، نیازمند معرفی مزیت‌های صادراتی خود است و توجه به کالا‌های دارای مزیت و کشور‌های هدف آن‌ها در تجارت خارجی، اولین گام برای پایه ریزی یک تجارت خارجی هدفمند و موفق است.
او تصریح کرد: نمایشگاه‌های بین المللی ابزار کارآمدی در راستای افزایش صادرات در بحث تولیدات صنعتی و غیرصنعتی و منبع بسیار خوبی از اطلاعات بازار برای مدیران و برنامه‌ریزان واحد‌های تولیدی بوده و مکمل و راه حل مناسب برای توسعه صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود. هدف اصلی نمایشگاه، در واقع عرضه نمونه کالا و توانمندی‌های شرکت‌ها به مصرف کنندگان، سلیقه آزمایی و شناخت فرهنگ مصرفی و پیدا کردن خریداران، نمایندگان فروش و یا شرکای تجاری است تا بدین وسیله قرارداد‌های بلند مدت جهت صادرات مستقیم منعقد شود.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به رشد مزیت تجاری میان ایران و افغانستان در چند سال اخیر، تاکید کرد: بسیاری از اقلام مورد نیاز افغانستان از طریق ایران تامین می‌شود و آن‌ها به دلایل متعدد به کالا‌های ایرانی علاقه‌مند هستند. پتانسیل‌های موجود تجاری میان دو کشور موجب می‌شود که مشارکت در این نمایشگاه، فرصتی ارزشمند برای شرکت‌ها باشد تا حضور خود را در بازار افغانستان تثبیت کنند و فرصتی منحصر به فرد برای بازاریابی داشته باشند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/26297/برگزاری-نمایشگاه-اختصاصی-ایران-در-افغانستان
بستن   چاپ