2 هزار خانوار نیازمند همدانی تا بهار 1400 صاحب خانه می‌شوند
پنجشنبه 11 دي 1399 - 11:18:23
ایران مراسم نیوز: مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: در راستای تامین مسکن خانوارهای نیازمند و بدون سرپناه مناسب و براساس تفاهم نامه سازمان برنامه، استانداری و بنیاد، عملیات احداث 2 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در استان آغاز شده و در سه ماهه نخست سال آینده تکمیل و تحویل متقاضیان می شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، حسن ظفری در شورای تامین مسکن استان همدان اظهار داشت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه ساخت مسکن محرومان در این استان 2 هزار و 158 متقاضی شناسایی و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کردند.
وی افزود: درهمین ارتباط یک هزار و 993 متقاضی برای دریاقت تسهیلات 50 میلیون تومانی قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد به بانک معرفی شدند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: تاکنون یک هزار و 594 متقاضی موفق به دریافت پروانه رایگان احداث از مجموعه دهیاری ها شدند.
ظفری بیان کرد: با توجه به گذشت بیش از 2 ماه از ابلاغ این تفاهم نامه، یک هزار و 185 متقاضی موفق به عقد قرارداد شدند و از این تعداد عملیات اجرایی ساخت 965 واحد مسکونی آغاز شده است.
وی، اسکلت بندی 699 واحد و تکمیل ساخت دیوارهای 644 واحد مسکونی دیگر را از جمله اقدامات انجام شده در راستای اجرای تفاهم نامه و تامین مسکن افراد نیازمند و فاقد مسکن در استان برشمرد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: تا کنون از محل کمک های بلاعوض 12 میلیارد تومان در قالب تن‌خواه دریافت و 10 میلیارد و 770 میلیون تومان آن بدای ساخت مسکن بین متقاضیان واجد شرایط توزیع شده است.
ظفری درباره طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی نیز گفت: در این طرح دولت مکلف به ساخت هر ساله200 هزار واحد مسکونی با بهره گیری از تسهیلات کم بهره است که سهم استان همدان به طور متوسط سالانه 12 هزار واحد می باشد.
وی افزود: سهمیه اعلامی و مصوب سالجاری همدان 10 هزار واحد مسکونی است که تا کنون هفت هزار و 635 مورد آن و  پرونده سه هزار و 168 واحد نیز برای دریافت تسهیلات به بانک ارسال شده است.
ظفزی گفت: همچنین 110 هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدان موفق به اخذ پایان کار از مجموعه نظام فنی روستایی و دهیاری های  شدند. 

 
 


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/26284/2-هزار-خانوار-نیازمند-همدانی-تا-بهار-1400-صاحب-خانه-می‌شوند
بستن   چاپ