سیمرغ، فاخرترین نشان گردشگری ایران می‌شود
يکشنبه 30 آذر 1399 - 09:23:23
ایران مراسم نیوز: مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی با بیان اینکه سیمرغ می‌تواند اتمسفر فرهنگی و ارزش‌های متعالی فرهنگ ایرانی را به گردشگران خارجی منتقل کند، گفت: سیمرغ، فاخرترین نشان گردشگری ایران می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،برند (نماد) ملی روشی برای ساخت و حفظ و مزایای استراتژیک و رشد اقصادی یک کشور است؛ یک برند با جایگاه ملی باید اکوسیستم گردشگری را متمایز کند و اطلاعاتی را در اختیار گردشگر بگذارد تا تصویری روشن و جذاب از تجربه سفر را در اختیار داشته باشد.

طراحی اصولی برند ملی گردشگری علاوه بر اینکه نیازهای جامعه محلی را در توسعه پایدار باید در نظر بگیرد باید قدمت تاریخی و تنوع فرهنگی یک سرزمین و یک ملت را با همه گنجینه‌ها و ارزش های آن نمایندگی کرده و دارای هویت بصری هم باشد.

بر اساس داده‌های کیفی و کمی که از سال 1398 از بسیاری از گردشگران خارجی و صاحب‌نظران این حوزه مشخص شد ارزش محوری برند گردشگری ایران باید اصالت داشته باشد و در نهایت سیمرغ که نماد فرزانگی و اندیشه‌ورزی ایرانیان و رمزی از خورشید است و در کنار آن عبارت ایران با شکوه، تجربه ای متفاوت به عنوان شعار انتخاب شد.

نظرسنجی از گردشگران نشان می‌دهد بسیاری از آنها رنگ فیروزه ای را رنگ ایران می‌دانند، به همین دلیل در طراحی نماد ملی گردشگری از طیف گسترده و غالبی از رنگ فیروزه‌ای و آبی دریایی و همچنین خاکی و طلایی استفاده شده است زیرا این رنگ‌ها در بسیاری از بناهای فرهنگی،تاریخی و باستانی ایران بکار رفته است.

برند سیمرغ قرار است گردشگری ایران را هم به صورت کمی و کیفی توسعه بدهد و باعث افزایش تعداد گردشگران شده و خدمات گردشگری ایران را در تراز جهانی استانداردسازی کند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/26007/سیمرغ،-فاخرترین-نشان-گردشگری-ایران-می‌شود
بستن   چاپ