هشتمین نمایشگاه دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران آغاز به کار کرد
سه شنبه 25 آذر 1399 - 10:00:57
ایران مراسم نیوز: هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران با حضور سید محمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد و جمعی از مدیران این وزارتخانه در تالار وحدت آغاز بکار کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران با حدود 90 اثر کار خود را در تالار وحدت کارش را آغاز کرد. 40 اثر از میان یک‌هزار و 500 اثری که به دبیرخانه دوسالانه ارسال شد توسط داوران انتخاب شدند و حدود 30 اثر در بخش کیوریتوری از سوی هنرمندان مدعو در این دوسالانه به نمایش درآمده است.

بخش فراخوان، طیف هنرمندان عموماً جوانی را شامل می‌شود که آثاری متناسب با رویکردهای دوسالانه از جمله توجه به فرایند در شکل گیری اثر، گسترش افق هنر معاصر، بازتعریف مرزهای مجسمه سازی و بازخوانی اثر را ساخته‌اند.
یکی از استراتژی‌های مهم دوسالانه از ابتدا وارد کردن بخش کیوریتوریال در روند فعالیت دوسالانه بود، به طوری که آن را به مثابه پایبندی و عملکرد در حوزه هنر معاصر معرفی کردند.

 پروژه‌هایی که از مسیر کیوریتوری به دوسالانه راه یافته‌اند شامل پروژه‌های کیوریتوریال، پروژه‌های کیورتوری، پروژه‌های پژوهشی-آرشیوی و پروژه‌های کیورتوری معماری است که با مشارکت و همکاری هفت کیوریتور با دوسالانه شکل گرفته است. این پروژه‌ها با رویکردهای متفاوت به معرفی آثار هنرمندان با تکیه بر موضوعی یا مفهومی خاص، معرفی آثار معماری با تمرکز بر فرم مجسمه سازانه، بازخوانی اسناد تاریخی با رویکرد انتقادی و آرشیو، ارائه و بازخوانی اسناد با رویکرد تاریخی- هنری می‌پردازند.
  آثار هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران در پهنه رودکی 
هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران عصر امروز دوشنبه با حضور سید محمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و حمید قبادی مشاور معاون هنری وزیر ارشاد و جمعی از هنرمندان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تالار وحدت افتتاح شد.


  آثار هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران در پهنه رودکی 
دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران به مدت 2 ماه و تا 21 بهمن ماه 99 برپاست. علاقمندان و هنردوستان می توانند همه روزه از ساعت 12 تا 20 در پهنه رودکی و تالار وحدت به صورت محدود و با حفظ موازین و دستور العمل های بهداشتی از این آثار دیدن کنند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25926/هشتمین-نمایشگاه-دوسالانه-ملی-مجسمه-سازی-تهران-آغاز-به-کار-کرد
بستن   چاپ