میزبانی موزه ملی ایران از نمایشگاه «طراحی و ساخت در صنایع‌دستی»
دوشنبه 24 آذر 1399 - 10:25:28

ایران مراسم نیوز: معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از افتتاح اولین نمایشگاه مسابقه طراحی و ساخت در صنایع‌دستی خبر داد و گفت: افتتاحیه این نمایشگاه دوم دی ماه سال جاری برگزار می‌شود و نمایشگاه تا 8 دی ادامه دارد.پویا محمودیان با اعلام این خبر گفت: یکی از اهداف مهم و پیش‌ روی معاونت صنایع‌دستی، حفظ و صیانت از صنایع‌دستی و شناسایی رشته‌های در حال فراموشی است که خوشبختانه تاکنون 99 رشته شناسایی و ثبت شده‌اند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،وی افزود: به‌همین منظور مسابقه‌ای با عنوان «اولین مسابقه طراحی و ساخت در صنایع‌دستی» با محوریت رشته‌های در حال فراموشی، ایده‌پردازی و طراحی شد که نمایشگاه این مسابقه دوم دی ماه سال جاری در محل موزه ملی ایران افتتاح خواهد شد.

وی درباره این مسابقه گفت: فراخوان این رویداد مهرماه امسال در پورتال وزارتخانه بارگذاری شد و خوشبختانه تاکنون آثار متعددی به دبیرخانه ارسال شده و در همین راستا معاونت صنایع‌دستی استان‌ها به شناسایی افراد صنعتگر و هنرمند می‌پردازند.

محمودیان با بیان این که روند دریافت آثار برای این رویداد به صورت مجازی است، ادامه داد: در مرحله اول، آثار برای ورود به بخش مسابقه و نمایش بازبینی می‌شوند و پس از آن در زمان برگزاری نمایشگاه آثار توسط داوران معرفی و نفرات برگزیده انتخاب خواهند شد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: استعداد‌یابی و شناسایی افراد شاخص و فعال این رشته‌ها، حفظ اصالت و ارج نهادن به رشته‌های در حال فراموشی، ظهور ایده‌های خلاق با حفظ اصالت‌ها و روز‌آمد شدن محصولات برای مخاطبان از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد است.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 02161063419 تماس بگیرند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25891/میزبانی-موزه-ملی-ایران-از-نمایشگاه-«طراحی-و-ساخت-در-صنایع‌دستی»
بستن   چاپ