جشنواره تئاتر همدان با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد
يکشنبه 23 آذر 1399 - 07:23:12
ایران مراسم نیوز: سی و دومین جشنواره تئاتر استان همدان با معرفی بهترین بازیگران، کارگردانان و نویسنده ها به کار خود پایان داد و هیات داوران نمایش های منتخب این دوره را برای حضور در رقابت جشنواره تئاتر فجر کشور معرفی کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان همدان روز پنجشنبه به صورت مجازی برگزار شد و هیات داوران آرای خود را در بخش بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین کارگردانی و بهترین نمایشنامه اعلام و در نهایت 2 نمایش را به عنوان برگزیده این رویداد هنری معرفی کردند.

هیات داوران از بین هفت گروه نمایشی منتخب حاضر در جشنواره، در بخش بازیگری زن شیما شادمانی را برای بازی در نمایش «مَلی» به عنوان نفر اول برگزید و پگاه معصومی برای بازی در«کاش چشم نمی دید» و فاطمه بیات برای بازی در نمایش «نتایج سرگیجه» را به طور مشترک حائز رتبه دوم دانست و همچنین محیا جباری بازیگر «رویای عقیم» و طاهره صفری هنرپیشه  «کافه تریا » را به طور مشترک نفر سوم معرفی کرد.

در بخش بهترین بازیگر مرد، هیات داوران احسان آزادجو را برای بازی در نمایش «کافه سایه» به عنوان نفر اول انتخاب کرد و شهرام صمدی بازیگر «مَلی» و محمود غفاری هنرپیشه «کافه سایه» را به طور مشترک به عنوان رتبه دوم و جایگاه سوم این بخش را نیز به طور مشترک سجاد باقری برای بازی در «نتایج سرگیجه» و امیرحسین فاطمی بازیگر نمایش «کافه تریا» اختصاص داد.

«نتایج سرگیجه» برنده بهترین کارگردانی

هیات داوران در بخش کارگردانی، سجاد طهماسبی برای کارگردانی نمایش«نتایج سرگیجه» را حائز رتبه اول و محمود غفاری و ابراهیم یمین اسماعیلی برای کارگردانی نمایش«کافه سایه» را شایسته رتبه دوم و نیز فرزاد لباسی برای کارگردانی «کاش چشم نمی دید» و سعید باغبانی کارگردان نمایش «مَلی» را برای جایگاه سوم این بخش معرفی کرد.

در بخش متن، هیات داوران رای اول را به سجاد طهماسبی نویسنده نمایشنامه «نتایج سرگیجه» دادند و نمایشنامه «کافه تریا» نوشته فرهاد لباسی را شایسته دومین متن برتر و «رویای عقیم» به نویسندگی رضا باغبانی را به عنوان سومین نمایشنامه برتر انتخاب کردند.

هیات داوران این رویداد هنری که عباس شیخ بابایی، محمد جواد کبودرآهنگی، محمد قاسمی، کیانوش بهروز پور و حسین صفی بودند کار ارزیابی و قضاوت آثار ارسال شده را به عهده داشتند و امروز بهترین های هر بخش را اعلام کردند.

2 نمایش سهم همدان در جشنواره تئاتر فجر

 داوران سی و دومین جشنواره تئاتر استان، نمایشهای «نتایج سرگیجه» و «کافه سایه» را به عنوان 2 نمایش برتر برگزیدند تا وارد چرخه رقابت در جشنواره تئاتر فجر کشور شوند.

مخاطبان و تماشاگران نیز در این دوره از جشنواره تئاتر، نمایش «کافه سایه» را انتخاب کردند.

«رویای عقیم» به کارگردانی رضا باغبان از ملایر، «کاش چشم نمی‌دید» اثر فرزاد لباسی از همدان، «کافه سایه» به کارگردانی محمود غفاری و ابراهیم یمین اسماعیلی از بهار و «کافه تریا» ساخته مرتضی عبداللهی از همدان، «مَلی» به کارگردانی سعید باغبانی از همدان، «نتایج سرگیجه» اثر سجاد طهماسبی از تویسرکان و «یقه چرک ها» ساخته حمیدرضا رضایی مجد از همدان در بخش رقابتی و «سرباز برجک شماره 37» به کارگردانی احمد یاوند الماسی از اسدآباد در بخش خارج از مسابقه هشت نمایشی بودند که در این دوره جشنواره تئاتر استان به روی صحنه رفتند.

سی و دومین جشنواره تئاتر استان همدان از 16 تا 20 آذر به صورت مجازی برگزار شد.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25879/جشنواره-تئاتر-همدان-با-معرفی-برترین‌ها-به-کار-خود-پایان-داد
بستن   چاپ