تلاش برای تبدیل جشنواره به رویکردی فرهنگی و اجتماعی در جهت ارتقا و توسعه شهر همدان
سه شنبه 18 آذر 1399 - 11:53:18

ایران مراسم نیوز: رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره شهروندان برگزیده همدان در ویژه‌ برنامه جشنواره شهروندان برگزیده در صدا و سیمای مرکز همدان  گفت: الگو سازی  از شهروند برگزیده و بستر سازی برای ارتقای  آموزش های شهروندی و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی از نخبگان  مهم‌ترین  اهدافی است که جشنواره شهروند برگزیده دنبال می‌کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،ئیس شورای شهر همدان:سید مسعود عسگریان اظهار داشت: تلاش برای تبدیل جشنواره به رویکردی فرهنگی و اجتماعی از اهدافی است که  با جدیت دنبال می شود و اگر بخواهیم  در راستای توسعه  روز افزون شهر همدان گام برداریم می بایست در شناسایی نخبگان و برگزیدگان شهر تلاش کنیم.
وی یکی از مولفه های ارتقای فرهنگ شهروندی را شناسایی نخبگان و برگزیدگان شهر همدان دانست و افزود:  الگو سازی از این افراد و معرفی آنان می تواند ما را در اهداف مدیریت شهری که مشارکت فعال شهروندان است یاری کند.

وی تصریح کرد: شهروند برگزیده به کسی اطلاق می شود که حداقل مدت سه سال در شهر همدان سکونت داشته باشد و آثار و خدماتی ارزشمند داشته باشد و از سوابق ارزشمند این افراد بتوانیم در جشنواره استفاده کنیم.
وی  گفت: ما به دنبال شناسایی و الگو  سازی از افرادی هستیم که  در رشد و تعالی و همچنین پیشرفت شهر همدان موثر بوده اند.
 عسگریان در ادامه داد: در این راستا پنج بخش در جشنواره شهروند برگزیده پیش بینی شده است.
رئیس شورای شهر همدان افزود: در حوزه مدیریت شهری عموم فعالیت ها به میزان مشارکت و جلب مشارکت شهروندان است و در جهت ارتقای این مسیر جشنواره با شناسایی و معرفی برگزیدگان درصدد تعالی فرهنگ شهر همدان و اشاعه آن به همه اقشار است.

مهندس عسگریان با بیان اینکه سال گذشته 18 نفر به عنوان شهروند برگزیده انتخاب شدند گفت: امسال نیز براساس تصویب و سیاست گذاری جشنواره سعی شده 14 نفر  برگزیده شوند اما با توجه به بخش ویژه و به منظور تقدیر از  تلاشگران عرصه سلامت و مبارزه با کرونا ممکن است این تعداد به 20 نفر برسد.

وی در ادامه گفت: بر اساس سیاست گذاری ها و اهداف پیش بینی شده شهروند برگزیده بر اساس شاخصه ها و سرمایه های فرهنگی و اجتماعی در سطح محلات  و مناطق  شهر با توجه به ارائه مدارک و مستندات انتخاب می شوند و می بایست شهروندان در مدت زمان تعیین شده مدارک خود را به دبیرخانه جشنواره در سازمان فرهنگی و اجتماعی شهر همدان ارائه کنند.

وی افزود: مدارک ارائه شده از سوی شرکت کنندگان در جشنواره باید دال بر انجام خدمات ارزشمند به شهر و شهروندان و کمک در جهت پیشرفت و همکاری با مدیریت شهری باشد.

وی در ادامه با قدردانی از تمام افراد به ویژه خبرنگاران که در اطلاع رسانی جشنواره پیشگام هستند گفت: این جشنواره از روز گذشته 15 آذر ماه آغاز شده  و امیدواریم تمام افرادی که شرایط و ظرفیت برگزیده شدن را دارند در این جشنواره شرکت کنند تا مدیریت شهری  با استفاده از  خدمات این افراد در جهت الگو سازی اقدام کند.



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25779/تلاش-برای-تبدیل-جشنواره-به-رویکردی-فرهنگی-و-اجتماعی-در-جهت-ارتقا-و-توسعه-شهر-همدان
بستن   چاپ