خلق برندهای بین المللی مد و لباس برای کشور تولید ارزش می کند
دوشنبه 10 آذر 1399 - 14:18:22

ایران مراسم نیوز: مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی وزارت علوم، با اشاره به وجود کارآفرینان و سرمایه گذاران علاقمند به حوزه مد و لباس، گفت: این نمایشگاه ها به در کنار هم قرار گرفتن طراحان و سرمایه گذاران کمک می کند تا بتوانیم با خلق برندهای ملی و بین المللی برای کشور تولید ارزش کنیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،محمدهادی عسکری در آیین افتتاح مجازی نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی به میزبانی دانشگاه گیلان، با اشاره به ضرورت توجه به دانشجویان دختر در دانشگاه های کشور، اظهارکرد: بعد از انقلاب شاهد افزایش کمی دانشجویان دختر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هستیم که این افزایش در سایه تلاش خودانگیخته و ارتقای شاخص های حضور دانشجویان در دانشگاه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه امروزه بخش عمده ای از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه توسط دختران توانمند و فرهیخته در کنار پسران دانشجو شکل می گیرد، افزود: وظیفه داریم زمینه را برای کنشگری بیش از پیش دانشجویان فراهم کنیم.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده در حوزه امور زنان و خانواده، تصریح کرد: به دنبال ایجاد بستری هستیم تا دانشجویان دختر بتوانند در کنار آموزش های رسمی و نظری، وارد فضای مهارت افزایی شوند. در این راستا امسال دومین دوره نمایشگاه های توانمندی دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی را برگزار کردیم.

عسکری، با تاکید بر لزوم معرفی دختران دانشجوی واجد صلاحیت و خلاقیت به فضای حرفه ای کسب و کار، عنوان کرد: فعالیت حرفه ای در زمینه مد و لباس و صنایع دستی به دختران ما این امکان را می دهد که بتوانند در فرایند توسعه کشور و اقتصاد خانواده خودشان تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری دائمی نمایشگاه های توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد و لباس فرصت افزایش خلاقیت و کنشگری آنان در فضای اقتصادی است، متذکر شد: علاوه بر نقش آفرینی دختران دانشجو در مدیریت اقتصاد، پیوند بین طراحان و مخاطبان حائز اهمیت است.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی وزارت علوم، تلاش برای پیوند طراحان مد و لباس و مصرف کنندگان را منجر به پویایی فضای کسب و کار دانست و اضافه کرد: با ارتقای زمینه های فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی، امکان تاثیرپذیری کمتر از مد و الگوی بیگانه را خواهیم داشت.

عسکری، با اشاره به وجود کارآفرینان و سرمایه گذاران علاقمند به حوزه مد و لباس، گفت: این نمایشگاه ها به در کنار هم قرار گرفتن طراحان و سرمایه گذاران کمک می کند تا بتوانیم با خلق برندهای ملی و بین المللی برای کشور تولید ارزش کنیم.

وی صنعت پوشاک و صنایع دستی را یکی از عرصه های مهم کارآفرینی و ایجاد اشتغال با سود بالا دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم خلاقیت های دانشجویان دختر در این عرصه را ساماندهی و مدیریت و زمینه بازاریابی های اینترنتی به ویژه در شرایط همه گیری کرونا را فراهم کنیم، به ارتقای تاب آوری اجتماعی و اقتصادی خانواده ها و بهبود کیفیت زندگی کمک خواهیم کرد.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی وزارت علوم، دانشجویان را موتور محرک و نیروی نرم افزاری دانشگاه دانست و یادآور شد: دانشگاه کانون عقلانیت، خردورزی و امیدآفرینی است و باید این تولید امید از دانشگاه به سطح جامعه منتقل شود.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25583/خلق-برندهای-بین-المللی-مد-و-لباس-برای-کشور-تولید-ارزش-می-کند
بستن   چاپ