حضور دوبرابری زنان هنرمند در دوسالانه سرامیک
شنبه 8 آذر 1399 - 14:38:44

ایران مراسم نیوز: 72 درصد هنرمندانی که آثارشان در یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران به نمایش گذاشته شده است، زن هستند که این آمار از مشارکت 2 برابری آنها در نسبت مردان خبر می‌دهد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،سالهای اخیر شاهد حضور گسترده زنان در عرصه های هنرهای هستیم که یازدهمین دوسالانه سرامیک ایران با حضور 72 درصد مشارکت زنان مصداق این گزاره است.

حضور زنان در قامت مدیران آموزشگاه های هنری و مدیریت گالری های هنری از دیگر موارد قابل تامل در سال های اخیر است که حضور آن ها در نسبت با مردان در حال افزایش است.
افزایش حضور زنان در فضاهای آکادمیک، نقش موفق زنان در عرصه های اجتماعی و شرایط فرهنگی و اقتصادی کشور را می توان از عواملی دانست که در تمایل به زنانه شدن هنرهای تجسمی ایران نقش مهمی داشته است.

در یازدهمین دوسالانه سرامیک ایران 97 اثر به نمایش گذاشته شده است که 85 هنرمند هر کدام یک اثر، چهار هنرمند هر کدام دو اثر به نمایش گذاشته اند و چهار اثر نیز به صورت مشترک دو نفره ارائه شده است و در مجموع 97 هنرمند در دوسالانه حضور دارند.



 از بین 97 هنرمند راه یافته به نمایشگاه دوسالانه 69 نفر زن و 28نفر مرد هستند که بیانگر حضور 72 درصدی هنرمندان سرامیست در دوسالانه است. یازدهمین دوسالانه سرامیک با توجه به محدودیت فعالیت‌های حضوری به دلیل شیوع کرونا، در حال حاضر تعطیل است اما علاقه‌مندان می‌توانند نمایشگاه مجازی 360 درجه این رویداد را از طریق این لینک دنبال کنند.

یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی و همکاری انجمن هنرمندان سفالگر ایران و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر از 10 آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز شده است.

 
 



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25526/حضور-دوبرابری-زنان-هنرمند-در-دوسالانه-سرامیک
بستن   چاپ